מסקנות לא ברורות. לדור
מסקנות לא ברורות. לדור

בית המשפט העליון הורה לפרקליט המדינה, עו"ד משה לדור, ולראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט להבהיר בתוך שישים יום מדוע אין מקום להגיש תלונה נגד אולמרט בפרשת ההטיה לכאורה של מכרז בנק לאומי. זאת בעקבות עתירתה של תנועת אומ"ץ באמצעות באת כוח העמותה, עורכת הדין ישראלה אלימלך.



ביומן ערוץ 7 מבהירה אלימלך וקובעת כי לנוכח דבריו של פרקליט המדינה לדור עצמו לא ניתן להבין כיצד זה הגיע למסקנה ולפיה אין מקום להגיש תלונה נגד ראש הממשלה לשעבר אולמרט בפרשה זו.



היא מציינת את הממצאים העובדתיים שאותם גולל לדור ולפיהן קיים קשר בין חברים אישיים של אולמרט לרכישת הבנק. כמו כן היא מציינת את עדותו של ירון זליכה, החשב הכללי בעבר, עדות שגם היא מצוינת בדברי לדור, ולמרות כל אלה ונתונים נוספים החליט לדור שלא להגיש תלונה נגד אולמרט.



בעתירת אומ"ץ נכתב כי "החשב הכללי, ד"ר רו"ח ירון זליכה, חשד כי הסיבה לנסיגה הינה שיחה בין פרנק לואי לבין המשיב 2 (אולמרט) בה מסר המשיב 2 ללואי כי יוכל לקנות במישרין ובמחיר זול יותר את גרעין השליטה (שיוצע בהליך מכירה מיוחד) וזאת בשל העדר מתמודדים אחרים".



כמו כן מוזכר בעתירה כי "אולמרט לא חשף בפני הדרג המקצועי את קשריו עם פרנק לואי, ובהמשך פעל באופן רצוף לשינוי תנאי המכירה לטובת קבוצת לואי, על פי בקשותיה ובהתעלם מבקשות קבוצות אחרות, תוך שהוא עומד בקשר ישיר עם משרד גרוס חודק (משרד עוה"ד של מחותנו) ובמיוחד עם עוה"ד תמי בן דוד (חברת משפחה קרובה)".



לנוכח אלה נקבע בעתירה כי "במעשיו פעל לכאורה המשיב 2 במשוא פנים לשם הטיית תנאי המכירה של הבנק, כאשר הוא מסתיר את קשריו האישיים, החברתיים והמשפחתיים עם אחת מהקבוצות ועם מיצגיה".



לדבריה של אלימלך "קיים חוסר התאמה בין הממצאים שהוא סוקר לבין המסקנה שאליה הוא הגיע. המסקנה לא הגיונית. אם הוא קובע שיש לאולמרט קשרים, גם משפחתיים וגם עסקיים וחברתיים לרוכשים לא ברורה המסקנה שלו".



עורכת הדין אלימלך מדגישה כי אין בדבריה כדי להכריע בהכרח שאולמרט יורשע בעקבות הנתונים, אלא רק לקבוע שהגשת תלונה מתחייבת על ידי פרקליט המדינה בניגוד להכרעתו.



בדבריה מביעה אלימלך תקווה שלא שיקולים זרים הם שהובילו את הפרקליט להחלטתו, אם כי היא מעלה השערה שתיק מורכב שכזה, הנוגע לאדם כאולמרט, עשוי להיות נגוע בניגודי עניינים. היא מזכירה כדוגמא את החלטת היועץ המשפטי מזוז להדיר עצמו מהתיק בשל היות אחותו היועצת המשפטית של משרד האוצר ומחשש לניגודי עניינים העשויים לנבוע במהלך הדיון המשפטי. "יש כאן הרבה נוגעים בדבר", היא אומרת ומקווה שלא שיקולים שכאלה הובילו את לדור להכרעתו.



כאמור כעת הורה בית המשפט ללדור לנמק בתוך שלושים יום את החלטתו.