קורא לסגת מעסקת החבילה. לין.
קורא לסגת מעסקת החבילה. לין.
לאחר שכשלו במאבק המשפטי בבית הדין לעבודה, כינסו היום ראשי איגוד איגוד לשכות המסחר כינוס מחאה נגד עסקת החבילה, והסלימו את הטונים נגד נשיא לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, ויו"ר ההסתדרות עופר עיני.



"יש דחף בלתי מובן ורפיסות שרוצה להפוך את המגזר העסקי לעבריינים", אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בפתח כנס החירום. לטענתו, ראש הממשלה ושר האוצר הוטעו ותוך ניצול ההכרח לצאת לפגישה עם אובמה הגניבו להם סדרת חוקי עבודה שתהרוס את המשק, תגדיל את האבטלה ותהפוך את אנשי העסקים בארץ לעבריינים פליליים.



לין קרא לראש הממשלה נתניהו לסגת מהעסקה,  "היית שר אוצר טוב, אל תהרוס את מה שהשגת בתמיכה בחבילת חוקים שתהרוס את המשק הישראלי. אני בטוח שרוה"מ ושר האוצר אינם מבינים את משמעות החוקים. גם עיני כנראה לא יודע מה המשמעות. אני קורא אפילו לחבר עופר עיני: עצרו את מצעד האיוולת".



בסיום דבריו הודיע לין כי בכוונת איגוד לשכות המסחר, המייצג כ-280,000 עסקים ומליון ומאתיים אלף מועסקים, לפנות לתעשיינים ולקבלנים, הרוצים להיות חלק מהמגזר העסקי החופשי, על מנת שיצטרפו לאיגוד ולמאבק.



שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה, אמר כי "מערכת היחסים אותה אנו מנהלים עם העובדים שלנו בנויה על הרבה מאוד אכפתיות, אמון ואין שום מקום לאפשר להסתדרות לנהל לנו את מערכת היחסים הזאת. בשוק ובתחרות חופשית כל הסכם קיבוצי כובל יאלץ את המעסיקים להתנהל מול סיטואציה בלתי אפשרית של שינויים שידרשו ביחס לתקופות משתנות. כל הסכם קיבוצי מאלץ אותנו להתמודד בתחרות מקומית ובינלאומית עם ידיים ורגליים קשורות".



סולי סקאל, נשיא קבוצת סקאל, אמר בכנס כי "אני מרגיש מושפל, לא מוערך. אף פעם לא פירגנו למעסיקים על כך שהם דוחפים את הכלכלה, אבל הפעם קוראים לכולנו "פושעים". העסק הוא בית של כולנו-העובדים והבעלים. במקרים רבים אנחנו מביאים כסף מהבית כדי להחזיק את העסק כשכל הסיכון הוא של בעל העסק. בהצלחה אנו משתפים: בונוסים, אופציות ועוד. בעיתוי הנוכחי הבעיה הכי גדולה היא האבטלה. באים ואומרים: בא נפתור בעיה אחת ונאפשר להסתדרות הישגים על חשבון העסקים".



אבי כץ, מנכ"ל כפר השעשועים, תקף במילים חריפות את יו"ר ההסתדרות, "שעופר עיני לא ילמד אותנו מהוא שכר מינימום. אנחנו משלמים לפחות 30% מעל. רק העובדים שמזיקים לעסק צריכים חוקים שיגנו עליהם. אין איש עסקים שאין לו אולקוס או טחורים מהדאגות לעסק ולעובדים. עד גיל 45 לא היה רופא אחד שלא עברתי אצלו. הגמדים קשרו את גוליבר בחוטים. כל חוט היה דק, אבל כולם ביחד הכריעו אותו, וכך מנסים לעשות גם לנו".