חגיגות העשור לאולפנא
חגיגות העשור לאולפנאצילום: גידי אבינערי

כאלפיים אורחים, תלמידות, הורים ואנשי הצוות החינוכי, התכנסו השבוע כדי לחגוג ולציין עשור להקמתה של אולפנת בני עקיבא "אורות מודיעין". שישה מחזורים של בוגרות יצאו מהאולפנא ועוד מאות תלמידות מכיתות ז-י"ב מצטרפות אליהן מדי שנה.

בשעה 18:00 החל כנס בוגרות מחזור א'-ו'. לבוגרות המחזור הראשון מלאו כבר 23, וחלקן הגיעו למפגש המרגש עם בעליהן וילדיהן. לאחר החלפת רשמים ומפגש עם מורות וחברות משכבר הימים, החל בספריית בית הספר טקס חלוקת אותות הוקרה. בטקס כובדו אישים שתמכו וליוו את האולפנה מראשית היווסדה ועד היום. במהלך הטקס העניק ראש האולפנה, הרב אשר כורסיה, אות הוקרה גם לח"כ אורי אורבך שעבר להתגורר למודיעין לפני כשנה. הרב כורסיה ציין בהומור: "אות ההוקרה הוא לא על מה שתרמת אלא על מה שעוד תתרום..."

את הערב כיבדו בנוכחותם ראש מרכז ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, שהפליג בשבחים על אורות האמונה והאהבה שהאולפנא מפיצה בעיר מודיעין, ראש העיר חיים ביבס, שציין כי האולפנא היא חלק משמעותי מהמצוינות החינוכית של העיר, סמנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא שמוליק ביבר, שלושת הרבנים הראשיים בעיר, ומכובדים רבים נוספים.

האירוע המרכזי נפתח לקראת השעה 20:30, ברחבת האמפי. אז עלו על הבמה מקהלת האולפנא בקטע מוזיקלי, הוצגו סרטונים מהווי האולפנא והתלמידות הציגו קטעי משחק. הזמר אודי דווידי עלה בעקבותיהן לבמה, והופיע עד השעה 23:00 בלילה, אז נאלצו לסיים את החגיגות כדי שלא להפריע לשכנים..

מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך, מאיר שמעוני, הציג נתונים מקצועיים שלדבריו "מעידים על איכות ומצוינות של האולפנא בכל המדדים". שמעוני אמר כי "האיכות האנושית של הצוות החינוכי מבחינה אקדמית וחינוכית ואיכות התלמידות הביאו למצוינות והישגים גבוהים בציוני הבגרויות, במבחני מיצ"ב ובכל התחומים הלימודיים הן בלימודי הקודש והן בלימודי החול".

נציין כי בשנה שעברה זכתה האולפנא בפרס החינוך הארצי מטעם משרד החינוך על תוכניות הלימודים וההישגים הגבוהים שהציגו התלמידות והצוות החינוכי.

לדברי אחת המחנכות שארגנו את האירוע: "הבנות ציינו בפני בסוף הערב כמה קשה להן להיפרד ועד כמה הן קשורות למוסד ולאנשים. רבות מהן אמרו כי האולפנא השפיעה עליהן כל כך והן מרגישות כי האולפנא מהווה את הבסיס לחייהן גם שנים לאחר שעזבו אותה".