ניר ברקת
ניר ברקתפלאש 90

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ביקר היום (ג) בבית הספר התורני "נעם" בנות במסגרת סבב ביקורי עבודה בבתי הספר בעיר לישום תוכניותיו החינוכיות.

לביקור הגיעו ראש העיר וסגנו בליווי חברי מועצת העיר, ראשי מנח"י (מנהלת חינוך ירושלים) וראש עמותת מרחביה של רשת מוסדות החינוך נועם וצביה – הרב איתן אייזמן. תלמידות המתינו מחוץ לבית הספר לראש העיר שבידיהן דגלונים של העירייה והמדינה, ברקת התרגש מקבלת הפנים שכללה שירה, קטעי נגינה וברכות.

ברקת נפגש עם הצוות הניהולי, ביקר בתצוגות המשקפות מעט מחיי בית הספר ובחדר מחשבים שהוא בעברו תרם לבית הספר. 

מנהל בית הספר, הרב אריה בצלאל, אמר לברקת כי "ברקת היא אחת מאבני החושן שהיו האורים ותומים שעל פיו התקבלו החלטות בישראל ובירך אותו שיזכה להיות כמו האורים ותומים לקבל עצות חכמות בתבונה". ראש העיר סיפר כי בילדותו לא חלם להיות ראש עיר אך הצהיר כי יפעל לקידומה, "אני רוצה לקדם את מוסדות החינוך והתעסוקה בעיר", אמר.

מנהל בית הספר, הרב אריה בצלאל, סיפר לערוץ 7 על הביקור "הייתה קבלת פנים לבבית, חמה ונעימה, ברקת אמר שהוא מתרגש מהביקור, היה חשוב לנו שהוא יידע ויכיר את הציבור שתומך בשמירת השבת, תורת ישראל וארץ ישראל", סיפר הרב בצלאל, "אנו תומכים בו כמנהיגה של ירושלים שיוביל את ירושלים וישמור עליה בשלמותה".

הרב בצלאל מציין כי "ראש עיריית ירושלים ידוע כאיש חינוך, גם לפני שכיהן כראש עיר תרם תרומה רבה חשובה מאוד למחשוב בתי הספר בעיר, יש לו זיקה מיוחדת לחינוך, אני מקווה שימשיך לקדם את העיר. ראינו היום שיש לו דברים נוספים שחשובים לו, הנושא התורני, ארץ ישראל עם ישראל ותורת ישראל".

הרב בצלאל ביקש לברר אודות ההפגנות שנערכו בשבת האחרונה בשכונות החרדיות, "אנחנו קרובים לירושלים ורוצים לחיות בה בשלווה מתוך שמירה על הקדושה. שמעתי מברקת שהוא קיבל את אישורם של חברי המועצה והוא הופתע שהתוצאות היו לא נעימות, גוי שבת מפעיל את החניון וראש העיר עושה את המירב לשמירה על השבת". 

"אני לא חושב שהחניון זו פשרה", אומר הרב בצלאל, "לצערנו יש אנשים שלא שומרים שבת וכל מה שברקת רוצה זה למנוע חילול שבת גדול יותר. כדאי להשאיר את הפולמוס ההלכתי לפוסקים".

קבלת פנים