שופט בית משפט השלום בירושלים, חיים לי-רן, זיכה היום (חמישי) את פעיל הימין מיכאל בן חורין מעבירות הסתה ואלימות שבהן הואשם. השופט קבע כי אין בדבריו הסתה לאלימות וכי חופש הביטוי גובר על דבריו המתריסים.

בן חורין, שכונה בעבר "נשיא מדינת יהודה", זוכה מעבירת הסתה בעקבות דברי שבח לברוך גולדשטיין שאמר בכתבה ששודרה בטלוויזיה לפני שש שנים.

נגד בן-חורין הוגש כתב אישום, לאחר שבעת הילולת פורים בקריית-ארבע ב-2003 אמר בכתבת טלוויזיה דברים בשבחו של ברוך גולדשטיין. בין היתר אמר בן חורין "זוכרים אותו לטובה...לנצח, אדם כזה גדול וצדיק. אנחנו רואים כמה הוא הקדים את זמנו, והוא ראה שהסכמי אוסלו יביאו לרצח גדול...הוא מנע טבח ביהודי חברון, נקם את דמו של הרב כהנא והציל את קהילת חברון מטבח גדול". 

בהכרעת הדין כתב השופט לי-רן כי "אין צריך להכביר מילים בדבר הכעס והסלידה ושאט הנפש שמעוריים דבריו של הנאשם. אלה הם דברים מרגיזים המהפכים בני מעיו של כל מי שסבור שנטילת חיין של האחר בכלל ובנסיבות דנן בפרט, הוא מעשה בלתי אנושי הראוי לכל גינוי".

"ואולם בכך אין די כדי להגביל את זכותו של אדם להביע את דעתו ברבים משום שיש בהם משום הסתה לאלימות. הסתה לאלימות צריך שתהא בהם, ונדמה לי כי זו אינה נמצאת שם. דברים בשבח המעשה והעושה מצויים למכביר, אך אין שםקריאה כ'מוות לערבים' למשל או קריאה המצמיחה 'אפשרות ממשית' לנטילת נשק או לפגיעה באוכלוסייה המקומית", אמר השופט.