מתי בן איבגי יחזור לכלא?
מתי בן איבגי יחזור לכלא?

משה בן איבגי אחד מרוצחיו של נהג המונית דרק רוט נמלט השבוע מארגנטינה לאחר שבשנת 2002 ברח מישראל באחת מחופשותיו מהכלא.

פרשת הרצח של דרק רוט זעזעה את ישראל בשנת 1994, שני הנערים אז משה בן איבגי וארבל אלוני עלו על מונית באזור הרצליה ובמהלך הנסיעה שלפו אקדח וירו למוות בנהג המונית דרק רוט.

פרקליטם של משפחת רוט עו"ד ניסן שריפי אומר בראיון לערוץ 7 כי מדובר בפושע אכזרי ביותר "הוא חיית אדם, ממש חיית טרף, אדם שירה חמישה כדורי אקדח באזרח מהשורה שנקלע בטעות ללוע של חיית הטרף, נהג מונית ומסכן. מדובר פה על שני נערים שרצו לראות פשוט איך אדם מת והם תכננו את הרצח בשיטת התפוז המכני".

לדבריו בתי המשפט בישראל לא נתנו לשני הרוצחים את גזר הדין שהם היו צריכים לקבל "נגזר עליהם לשבת 12 שנה, אלוני עדיין מרצה את העונש, אבל האבסורד הוא שהם שוחררו לחופשה במהלכה הם ביצעו שוד, לאחר מכן בגלל אזלת היד של בית המשפט, הם נתנו להם שוב חופשה שבמהלכה ברח בן איבגי מהארץ, בפני בית המשפט הוצגו אז ממצאי מודיעין קשים לפיהם בן איבגי משתף פעולה עם ארגוני פשע, אך בית המשפט העליון קיבל את עתירתו ופסק כי יש לתת לו חופשות והשאר זה כבר הסטוריה. הוא נמלט מהארץ לארגנטינה שאין לנו הסכם הסגרה איתה, עשה עסקים התעשר ואפילו נולדה לו בת".

עו"ד שריפי אומר כי גם בארגנטינה בן איבגי ביצע פשעים רבים "הוא חבר שם לאנשי המאפיה, נכנס לכלא והצליח להשתחרר, גם עכשיו אחרי שישראל הצליחה לחלץ מארגנטינה את הסכם ההסגרה, הוא היה חופשי והיה צריך לבוא פעם בשבוע לחתום בתחנת המשטרה, עכשיו ככל הנראה הוא מסתובב חופשי באחת ממדינות דרום אמריקה".

לדבריו הם לא יניחו לנפשו של הרוצח "ברגע שנגלה איפה הוא אנחנו נפנה לשר החוץ ליברמן כדי שיוכל לסייע לנו להסגיר אותו לארץ בחזרה. רוצח כזה חייב לרצות את מלוא העונש שלו, לא ננוח ולא נשקוט עד שהוא יהיה פעם נוספת מאחורי סורג ובריח".