"מערכת הביטחון מזלזלת בכנסת"

ועדת הכנסת דנה היום (שלישי) בעניין מעצרו של ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי. משרד הביטחון ומשרד לביטחון פנים לא הגיעו לדיון. במכתב שנשלח לוועדה מלשכת הרמטכ"ל נכתב, "צה"ל מצפה מנבחרי וראשי הציבור כי לא יתרמו לשלהוב הרוחות ויפעלו בהתאם להוראות והנחיות כוחות הביטחון".

חברי הכנסת מחו על אי נוכחותם של נציגים ממשרד הביטחון. ח"כ מיכאל בן ארי אמר כי "עצם זה שנציגי משרד הביטחון שלחו מכתב שיקרי ולא הופיעו בדיון למרות דרישת הכנסת מלמדת שהמקרה חמור, לשמחתי ועדת הכנסת הייתה לצידי והתקיים דיון נוסף שיחייב את נציגי משרד הביטחון להגיע, אני מקווה שהעלילה נגדי תסוכל ותופר על ידי ועדת הכנסת".

ח"כ אריה אלדד שיזם את הדיון אמר, "מערכת הביטחון מצפצפת על הכנסת, זו יריקה על הכנסת, ופגיעה בחסינותו של חברי כנסת, חייבים לטפל בה הכי אגרסיבי שאפשר, הכנסת היא הריבון והם חייבים להגיע לכל דיון שהם מזמינים".

ח"כ אבי דיכטר אמר בתחילת הדיון, "מעצרו של בן ארי והכנסתו לג'יפ הייתה האלטרנטיבה היחידה על מנת שלא יידרס. יחד עם זאת על גורמי הביטחון יש חיוב להגיע לכל דיון שהוזמנו אליו על ידי הכנסת".

עוד אמר כי "לא יכול להיות שרכבי צה"ל יהפכו להיות במה לח"כ בן ארי, עלינו ככנסת לקבוע את כללי המשחק בין חברי הכנסת לבין המערכת המבצעת, אסור לנו לנצל את החסינות לרעה".

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ זאב אלקין (הליכוד), אמר בתום הדיון, "אנחנו רואים בחומרה רבה שנציגי משרד הביטחון לא הגיעו לדיון יש כאן זלזול ופגיעה בכבודה של הכנסת ושל המדינה כולה, אנו מוחים על כך בתוקף, ודורשים באופן חד משמעי מכל משרד שמוזמן להתייצב בכנסת, עליהם לתת דין וחשבון לכנסת".

נזכיר כי לפני כשבועיים ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) נתלה במהלך עימותים עם כוחות הביטחון נגד פינוי מאחזים על ספארון של מג"ב בצומת יצהר בשומרון. הרכב כלא בתוכו ילדים כבולים ובן ארי סירב לרדת מהספארון בטענה שחיילי מג"ב פוגעים בילדים קטנים ומפרים זכויות אדם יסודיות. 

גורם במשמר הגבול מסר לערוץ 7 כי שוטרי מג"ב שפעלו בהפרות הסדר הונחו ע"י מח"ט שומרון לעצור את חבר הכנסת מיכאל בן ארי לאחר שהפריע לכוחות הפועלים, הפר את הסדר ואף נתלה על רכב ספארי צבאית. "לוחמי מג"ב פועלים בשטח בהתאם להנחיות הריבון בשטח תוך שמירה על החוק ואכיפתו", אמר הגורם.