רשות השידור
רשות השידור

השר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין פנה אל מנכ"ל רשות השידור בבקשה לעצור את המכרזים למינויים של בכירים ברשות עד להתמנותה של מליאה חדשה ברשות השידור.

יו"ר האגודה לזכות הציבור לדעת פרופ' אלי פולק אומר לערוץ 7 כי הוא שמח שמאבק האגודה הצליח ושקיום המכרזים נעצר "מליאת רשות השידור אמורה להתמנות מחדש על ידי הממשלה כל שלוש שנים, המליאה הנוכחית סיימה את כהונתה לפני שמונה חודשים אך משום מה הממשלה הקודמת לא מינתה מליאה חדשה. עכשיו אנחנו מצפים שהשר החדש יביא לאישור הממשלה את הרכב מליאת רשות השידור החדשה, אך לא ייתכן שבנתיים תנסה המליאה הזמנית לקיים מכרזים לתפקידים בכירים ברשות, כך שבעצם היא תכבול את ידיה של המליאה החדשה, זה בדיוק אותו דבר כמו שממשלה בזמן דמדומים לפני עליית ממשלה חדשה לשלטון לא יכולה לקבל החלטות שיכבלו את ידי הממשלה החדשה".

לדבריו, בין המינויים שניסו להחליט עליהם במליאה הזמנית היו מינויים למנהלים לרדיו ולטלויזיה "דובר פה על מנהל לטלויזיה בערבית ומנהל לרדיו, אנחנו טענו כל הזמן שזה לא ראוי ואנחנו שמחים שהעניין נעצר".

פרופ' פולק אומר כי תכנית ההבראה של רשות השידור תמוהה בעיניו ולא ברור לו מדוע בכל שני וחמישי אנחנו שומעים על בכיר אחר שמתפטר "לא ברור לי עד כמה התהליך הנוכחי יביא להבראה ברשות השידור, כל ארגון עסקי צריך שיהיה לו תמחור, זאת אומרת שידעו כמה כסף מוציאים וכמה מכניסים ופה גם בטלויזיה וגם ברדיו המנהלים לא יודעים איזה תקציב יש להם".

הוא מקווה שהשר אדלשטיין יביא בהקדם למינוי מליאה חדשה וראוייה לרשות השידור "הוא צריך להתייעץ עם עשרות גופים ולקבל רשימה של מועמדים ולהביא אותם לאישור הממשלה אני מקווה שזה יהיה הרכב ראוי".