אהרון ברק
אהרון ברק

הנשיא לשעבר של בית-המשפט העליון, אהרן ברק, אמר היום (ה') כי מצב זכויות האדם בשטחים הכבושים, כלשונו, בעייתי, והוא משפיע ישירות גם על מצב זכויות האדם בישראל. "אם תשאלו יהודי אם הוא בעד שוויון זכויות הוא יגיד שכן. אם תשאלו אותו אם הוא בעד לזרוק את הערבים לים הוא גם יגיד שכן - והוא אינו רואה סתירה בין שני הדברים", הסביר השופט בדימוס.

"אם לא נמצא דרך לחיות בשלום עם המיעוט הערבי במדינה, לא נמצא דרך לחיות בשלום עם עצמנו", אמר ברק.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) תוקף בחריפות את הרכב השופטים בבית המשפט ההעליון נוכח דברי נשיא בית המשפט לשעבר אהרון ברק בהרצאה במרכז רבין.

"דבריו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, ותמיכתו ברעיון האנטי ציוני של מדינת כל אזרחיה, מוכיחה כי האג'נדה המשפטית בבית המשפט העליון לקוחה מתוך המצע של אחמד טיבי ועזמי בשארה. היום מוכח יותר מתמיד את הנחיצות בשינוי הרכב השופטים בבית המשפט העליון כדי להציל את המדינה היהודית", אומר בן ארי.

ח"כ עו"ד יריב לוין (ליכוד) אומר בתגובה לדבריו של פרופ' אהרון ברק במרכז רבין, כי "דבריו של השופט ברק מעידים על הדרך הפוסט-ציונית שהשתלטה על מערכת המשפט".

"ניסיונו של השופט ברק להתכחש לזכויותינו ההיסטוריות בארץ ישראל, הוא המשך ישיר לפסיקות המפלות של ביהמ"ש העליון כלפי המתיישבים ביו"ש", טוען לוין. לדבריו, "יש להשיב את מערכת המשפט למסלול היהודי-ציוני שביסוד קיומנו. אני קורא לועדה לבחירת שופטים, לבצע מהפכה בהרכב ביהמ"ש העליון ולמנות לאלתר שופטים בעלי השקפת עולם ציונית איתנה".