יאיר פרג'ון - 4 שנים לעקירה

בכנס לציון ארבע שנים להתנתקות שהתקיים היום (ג') במועצה אזורית חוף אשקלון, המאכלסת את מפוני גוש קטיף, חשף יאיר פרג'ון, יו"ר המועצה האזורית, נתונים קשים.

בכנס שנערך הבוקר במועצה האזורית חוף אשקלון נכחו מאות ממפוני גוש קטיף, השרים עוזי לנדאו, מיכאל איתן ודניאל הרשקוביץ, וחברי הכנסת עמיר פרץ, זאב בוים ואורי אריאל.

ראש מועצת חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, פתח את הכנס ואמר "60 אחוז ממפוני הגוש אינם יכולים לבנות את ביתם למרות שיש להם מגרש, מאחר והם נאלצו להתקיים מכספי הפיצויים ב-4 השנים האחרונות. המשמעות היא ש"ניצן" תהפוך להיות מעברה קבועה שיגדל בה גם דור ההמשך.

לדבריו, 30 אחוז מהתושבים מובטלים, עוד אמר כי אינו מעז לחשוף את אחוז המטופלים בשירותי הרווחה מאחר ו"המציאות קשה מידי".

"הפינוי נעשה בצו חירום אך הטיפול במפונים נעשה בצווים בירוקרטיים. המשפחות אינן מטופלות ונקרעות. גברים נשים וילדים נזקקים לטיפול נפשי. הציבור שהיה חזק ועמד במשימות לאומיות הפך לתלוי בחסדים ותרומות. אני דורש מראש הממשלה למנות את אחד מהשרים בממשלה כאחראי ישיר לטיפול במפונים עד שהאחרון בהם יגיע לדיור קבע", הדגיש.

השר עוזי לנדאו אמר כי "מי שמתבונן על הקראווילות רואה את המראה שלנו כחברה, זהו כתם על החברה הישראלית שצריך להימחק ערכית. על ביהמ"ש העליון מוטלת אחריות כבדה. הם ידעו שלא יתכן שידאגו למפונים תוך שנה. העליון צריך לעסוק בשמירה על זכויות האדם גם במקרה זה".

השר פרופ' דניאל הרשקוביץ, יו"ר הוועדה לענייני המפונים אמר כי "התנועה הציונית כשלה פה. כאשר במקום ליישב אתה מפנה, אתה שוכח איך ליישב. אנחנו מתכוונים לטפל בבעיות אחת אחת עד האחרונה שבהן".