חתונה. אילוסטרציה
חתונה. אילוסטרציה

שופט בית המשפט לענייני משפחה בירושלים, איתי כץ, דחה את בקשתם של זוג הורים לתת היתר נישואים לביתם הקטינה, וקבע כי הבקשה איננה כוללת 'טעם מיוחד' בגינו ראוי לאפשר נישואים בין הגילאים 16-17.

בבקשת ההורים נאמר, כי "סיבת הנישואין המוקדמים הינה היכרות בין הנערה והבחור המיועד והמשפחות ומרצונה של הנערה להקים בית יהודי וכשר בישראל וכן מאחר שאנו דתיים וכן החתן המיועד, הדבר רצוי מבחינה הלכתית הוא להינשא וללא לדחות ללא צורך. הנערה בוגרת מכפי גילה ולראיה קפצה כתה בלימודיה ואף החלה לימודים אקדמאיים ב.... יש גיבוי כלכלי והסכמה מצד ההורים בשני הצדדים".

גם בדברים שאמרו ההורים והחתן והכלה המיועדים לפקידת הסעד, וגם בשיחה בין השופט לחתן ולכלה המיועדים, "שזורים כחוט השני אותם הנימוקים בדבר השתייכותם הדתית של צדדים, רצונם של הצדדים בנישואין המגובה בהסכמת הוריהם וחששם להפר את "איסור הנגיעה", כלשון השופט.

כאמור דחה השופט את בקשת הנישואים, וקבע כי "באלו, בכל הכבוד הראוי וההבנה לנפשות הפועלות ולרגשותיהם, אין כדי להוות נסיבות יוצאות דופן המצדיקות סטייה מן הכלל ואין בהן לטעמי ועל פי הפסיקה כדי לתייג את המקרה כמיוחד וחריג בנסיבותיו במובן הנדרש".

עוד קבע השופט, כי לא מצא הגיון בטענת עורך דינם של ההורים, לפיה "יש להחריג מתחולת החוק "ציבורים שהנורמות שלהם שונות מהנורמות שהחוק קבע". מטרת החוק היא למנוע "נישואי בוסר" והחרגת מגזרים או ציבורים שלמים מתחולתו שלא במסגרת החריגים שנמנו בסע' 5 לחוק אינה עולה בקנה אחד עם מטרה זו ולשון החוק".