אות יקיר החברה הישראלית לרפואת ילדים בקהילה (חיפ"א) יוענק היום (רביעי), לנשיאת אוניברסיטת בן-גוריון פרופ' רבקה כרמי. האות יוענק לה "על תרומתה הרבה לקידום הרפואה בכלל ורפואת הילדים בפרט, במיוחד  בתחום הגנטיקה לאוכלוסיה היהודית והבדווית בדרום". פרופ' כרמי תקבל את האות בכנס הקיץ של החברה, שיתקיים במרכז הקונגרסים הבינלאומי של המכללה האקדמית באשקלון, תחת הכותרת "עוטפים את הדרום באהבה".

חיפ"א, החברה הישראלית לפדיאטריה אמבולטורית (רפואת ילדים בקהילה), מאגדת את רופאי הילדים בקהילה ומונה כ- 700 חברים. כיו"ר החברה מכהן פרופ' יונה אמיתי ומזכירה הוא ד"ר אלי גזלה. החברה הוא הגוף המייצג של רופאי הילדים בקהילה, והיא שוקדת על פיתוח מקצועי של רפואת הילדים בקהילה, עדכון הידע, מחקר, הוראה ופעילות אקדמית, פעילות למען שילוב רפואת הילדים בקהילה בהוראת סטודנטים לרפואה ומתמחים ברפואת ילדים, תוך הגברת האוריינטציה לרפואת ילדים בקהילה, ופיתוח יחסים בינלאומיים וקשרי מדע בין רופאי הילדים בקהילה בישראל לעמיתים למקצוע ברחבי העולם. בנוסף, חיפ"א מגבירה את הפעילות להקניית ידע, הדרכה והסברה בקרב ציבור ההורים בנושאים שכיחים של רפואת הילדים בקהילה.

פרופ' רבקה כרמי, המכהנת כנשיאת אוניברסיטת בן-גוריון משנת 2005, הינה גנטיקאית ורופאת ילדים בהכשרתה, ניהלה את המכון הגנטי במרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה ובמקביל החזיקה במספר תפקידים בניהול האקדמי של הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. בשנת 2000 נבחרה לתפקיד דיקן הפקולטה למדעי הבריאות, אותו מילאה משך 5 שנים. בין השנים 2002 ו- 2005 כיהנה גם כיו'ר איגוד דיקני בתי הספר לרפואה בישראל.

מחקרה מתרכז באפיון הקליני והמולקולרי של מחלות תורשתיות באוכלוסיה הבדואית בנגב וכולל למעלה מ-100 מאמרים מדעיים בגנטיקה רפואית, ביניהם תאור של 12 גנים חדשים ו- 3 תסמונות גנטיות חדשות (כולל תסמונת שנקראה על שמה). פרופ' כרמי מעורבת בפרויקטים שונים למניעת מחלות תורשתיות בקהילה הבדואית. בשנים האחרונות הייתה שותפה ליוזמה הביוטכנולוגית באוניברסיטת בן-גוריון.

פרופ' כרמי חברה ויועצת בוועדות וארגונים מקצועיים וציבוריים, חברת מערכת וסוקרת מדעית של כתבי עת וקרנות מחקר בינלאומיים. כמו כן זכתה במספר פרסים ביניהם פרסי מורה מצטיין ותעודות הוקרה מסטודנטים וכן פרס על מפעל חיים מטעם ארגון יתד (ילדי תסמונת דאון), פרס הישגים ברפואה מטעם עירית באר-שבע ופרס הוקרה מטעם ארגון הדסה על הישגים יוצאי דופן בשנת 2008.