לייהד את הדרך לירושלים
לייהד את הדרך לירושלים

"גיליתי לתדהמתי שבשלטים רשמיים של מדינת ישראל ירושלים אינה נמצאת אלא אל-קודס, אין עכו אלא עכא, זכות השיבה נכנסת לנו בדלת אחורית, ולכן הורתי לשנות את המצב הזה", אומר שר התחבורה ישראל כץ המוטרד מאפשרות בה בעתיד יורו שלטים על תל אביב כשיך מוניס וסאלמה.

"נשאיר רק את השמות העבריים", אומר השר כץ ביומן ערוץ 7 ומבהיר כי שמות המוכרים באזוריהם כערביים יישארו, אך שמות ערביים שהושארו משום מה בשלטי הערים היהודיות ישונו, והראשונים שישונו הם השלטים באזור ירושלים.

להחלטתו זו הגיע השר כץ במסגרת דיון על אחידות השילוט בדרכים. במהלך הדיון הבחין בשמות הערביים שנותרו עוד מהימים שטרם קום המדינה ומציינים ערים כירושלים, עכו ואחרות. בעקבות הגילוי החליט להורות לשנות מיידית את השלטים.

כץ מודע לאפשרות שהחלטתו תוביל להתנגדויות כאלה ואחרות אך לדבריו הוא נכון לעמוד מול כל התנגדות ולגבות את ההחלטה בכל פורום. "אני לא מוכן שישובים לא ערביים 'יעורבו', מלשון ערבים", הוא אומר ומבהיר "כל מי שיתלונן יקבל את אותה תשובה.

באשר לעלויות השינויים בשילוט אומר השר כי מדבור בסכום פעוט, מה גם שהשארת השילוט מחירה הערכי ומחירה לאורך ימים ושנים גבוה הרבה יותר.

השר כץ התייחס בראיון גם לסוגיה אחרת, סוגיית הדיונים המתחדשים על עתיד רמת הגולן, עם הגעתו לישראל של שליחו של ג'ורג' מיטשל. לדבריו "ישראל לא תיסוג מרמת הגולן. ראש הממשלה התחייב לכך לפני הבחירות ואחריהן. אני משוכנע שנעמוד בכך. לא ניתן לכפות על ישראל לעשות דברים אחרים", אומר כץ בהתייחסו ללחצים הצפויים מכיוונה של ארה"ב בסוגיה הסורית.