משבר הנפט שפקד את העולם בשנת 1973 הביא את המומחים למחשבה על אנרגיה חלופית לנפט. הפקולטה להנדסה של H.I.T מכון טכנולוגי חולון מציעה, החל משנת הלימודים הבאה, מסלול התמחות חדש בנושא אנרגיה חלופית.



ביום שלישי הקרוב יארח דקאן הפקולטה, פרופ' גדי גולן, את פרופ' אריה דובי מאוניברסיטת בן-גוריון להרצאה בנושא: מיני תחנת כוח גרעינית לייצור חשמל בישראל. והשאלה הגדולה היא: האם אכן מדובר בפתרון אקולוגי וראוי?

תחנת כוח היא מתקן תעשייתי גדול לייצור אנרגיה חשמלית. תחנת כוח מופעלת בדרך כלל באמצעות מקור אנרגיה המניע גנרטור חשמלי. תחנת כח גרעינית הינה תחנה המפיקה חשמל מתהליך של ביקוע גרעיני של אורניום. תחנות אלו נפוצות מאוד ברחבי העולם, והן מונעות על-ידי קיטור הנוצר מחום המופק על-ידי כור גרעיני. עיקרון הפעולה של התחנה מאוד פשוט: תגובת שרשרת גרעינית מבוקרת פולטת חום רב ומחממת מים במערכת סגורה. המים מתאדים והופכים לקיטור. הקיטור גורם להנעת בוכנה  המניעה מגנטים היוצרים שדה חשמלי. למעשה יש לנו כאן גלגול אנרגיה מאנרגיה פוטנציאלית אטומית הנמצאת באורניום, לאנרגית חום (אנרגיה קינטית תרמית). האנרגיה התרמית מתגלגלת לאנרגיה קינטית מכאנית שמתגלגלת לאנרגיה חשמלית.

פרופ' גדי גולן דקאן הפקולטה להנדסה: במסגרת המסלול החדש שיפתח ילמדו ארבעה תחומי אנרגיה חלופית: אנרגיה סולרית (תאי שמש), אנרגית רוח, אנרגית מים ותאי דלק. "אנו נטען כי אין מקום במדינה קטנה כמו ישראל לעשות שימוש באנרגיה גרעינית, וזאת מאחר ולא ניתן לסלק פסולת הנוצרת כתוצאה מהתהליך. יש להעדיף אנרגיה ירוקה", אומרים המארגנים.

פרופ' אריה דובי היה תלמיד הדוקטורט הראשון באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע בשנת 1978. את הפוסט דוקטורט השלים במעבדות לוס אלמוס שבארה"ב, והיה הישראלי הראשון והיחיד שהורשה ללמוד שם. הוא פרסם מעל 100 מאמרים וכתב ארבעה ספרים. ב 1984 הוא ייסד חברת הזנק המייצאת כיום בהיקף של 4 מיליון דולר בשנה. הוא משמש כיועץ עצמאי בתחום הנדסת מערכות.

הסמינר פתוח לקהל הרחב והוא ללא עלות כספית.

ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש באתר הכנס: www.hit.ac.il/mc/windubi09