בא אליהם. האפיפיור והרבנים הראשיים
בא אליהם. האפיפיור והרבנים הראשייםפלאש 90

מסתבר שגם בימים אלה מתקיימים ויכוחים תיאולוגיים בין רבנים לכמרים. הרב דניאל עשור שבעבר היה איש מיסיון מספר ביומן ערוץ 7 על ויכוחים כאלה אותם קיים ועדיין הוא מקיים ומוסיף אזהרה: הנצרות ממקדת כיום את מאמצי המיסיון שלה מאבק בעם ישראל לקראת מה שהם מכנים גאולה מתקרבת. "מאבקנו מול הנצרות חריף מאשר מול האיסלאם", הוא אומר.

הרב עשור החל דרכו כישראלי מאוכזב שיצא לארצות הברית כחלק מחקר הדתות "יצאתי עם הרבה סימני שאלה. לא קיבלתי תשובות וקיימתי מחקר תיאולוגי בהם בודהיזם ודתות אחרות. הייתי תלמיד של המהרישי יוגי, טבלתי לנצרות למדתי כמורה שלוש שנים והייתי מיסיונר פעיל וקיימתי ויכוחים עם רבנים", הוא מספר.

"הייתי מוקף בחברות ישראלים בוגדניים כולל אנשים בעלי אמצעי רבים שתומכים בכנסייה ובהם אנשים קדושים" מאוד בעיני עם ישראל".

לאחר שנים של מאבק ביהדות וניסיון לשכנע יהודים לעבור אל הנצרות הגיע הלילה שהיה לנקודת המפנה בדרכו חזרה אל חיק היהדות. "פגשתי לויכוח כולל של מספר רבנים בניו יורק. הויכוח ארך כל הלילה בחדר צדדי ליד בית מדרש. אני באתי מטעם הכנסייה בפלורידה והתכנסו רבנים שביקשו לבלום את המיסיון בפלורידה. דרשתי מהם להתייעץ ביניהם ולתת תשובות לאלתר ואני יכול להשהות תשובות במשך חודש כי אני אחד".

במהלך אותו ליל ויכוחים אמר לו אחד הרבנים כי עזיבתו את היהדות נעשתה מוקדם מדי, כשעדיין לא פגש את היהדות לעומקה. הרב הציע לו להעמיק חקר ולהכיר את היהדות ורק לאחר מכן להכריע בדבר עתידו. משפט זה היה לאחד הגורמים העיקריים שלו לשוב ולעיין במקורות היהדות.

את חייו כיום מנהל הרב עשור בין בית המדרש 'יחוה דעת' שבירושלים לבין ארצות הברית שם הוא מקיים ויכוחים תיאולוגיים רבים עם אנשי כמורה רבים, כשבתווך הוא פועל בישראל במכון גיור, מתמודד עם המיסיון ושלוחיו בארץ במאמצים למנוע הדחת יהודים נוספים להמרת דת.

על הצלחותיו הוא מספר ומציג מספר דוגמאות בהן אחת על כנס שקיים זמן קצר לפני חג השבועות ובו נטלו חלק נזירים, כמרים, בישופים ונזירות, כולם לשעבר, כיום משולבים היטב בקהילות יהודיות וחרדיות בארץ. הוא מספר על בישוף אחד שלאחר 23 שנות כהונה התגייר וכיום הוא חסיד גור המתגורר במאה שערים.

את דבריו חותם הרב עשור ומספר על כנוס ענק של כל ארגוני המיסיון, כנס שהתקיים באחרונה בברלין ובו הוחלט לחדול מלמקד מאמץ לנצר את אפריקה, אוסטרליה ושאר המקומות הרחוקים אלא להתמקד בעם ישראל שכן מבחינתם קרובה הגאולה ושובו של מנהיגם ולקראת יום זה יש להכשיר את הלבבות דווקא בעם ישראל. בכנס זה הובהר שהדרך למהלכים אלה היא אחרת מבעבר. "הנצרות מזכירה ליהודים אנקויזיציה, עלילות דם, רדיפות ומסעי צלב, ולכן עכשיו הם באים ברוח של אהבה. זו דרך המלחמה החדשה שלהם. הזאב לובש את בגדי הסבתא כדי לטרוף את כיפה אדומה. הם מתחפשים בכיפות וטליתות".

"רוב הציבור סבור שהמלחמה היא נגד ערבים אבל משיח יושב בפאתי רומי, המאבק הוא הנצרות ותרבות המערב שהיא מגלמת", חותם הרב עשור את דבריו.