בייניש
ביינישפלאש 90

שר המשפטים, יעקב נאמן, ערך בירור עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש באשר למידת קרבתה אל השופט עוזי פוגלמן,וזאת על רקע  ההצבעה בוועדה למינוי שופטים שתדון  במועמדותו של פוגלמן לכהונת שופט בבית המשפט העליון.

הבירור נערך בעקבות מכתבו של בן ארי, שפנה אל שר המשפטים  בבקשה לפסול את הנשיאה מלדון בעניינו של השופט פוגלמן. בבקשתו  טען ח"כ בן ארי כי קיימים בין השופטת בייניש לבין השופט פוגלמן  קשרים  ובין היתר טען כי "אין מחלוקת כי בין הגברת בייניש למר פוגלמן היכרות רבת שנים". עוד נאמר כי מר פוגלמן היה בין טיפוחיה של הגברת בייניש בפרקליטות המדינה".

בן ארי כתב שידוע לכל כי "הגברת בייניש פעלה למינוי פוגלמן כשופט בבית המשפט המחוזי, ואף הובילה את מינוי פוגלמן לכהונה זמנית של שופט בבית המשפט העליון".

לדבריו, הקשר בין השניים הוא דו סטרי וכי בעת שפוגלמן כיהן כשופט בעליון הוא אף דחה עתירה בה נדרשה השופטת ביניש לפסול עצמה מלדון במשפטו של הנשיא קצב.

במכתב  תשובה שהגיע ללשכתו של ח"כ בן ארי כתב שר המשפטים כי הוא ערך בירור עם הנשיאה בעניין זה, "מבירור שערכתי עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית בייניש, עולה כי אין בינה לבין השופט פוגלמן כל קירבה אישית או קשר מהסוג שיחייב אותה להימנע מלהשתתף בדיוני הועדה לבחירת שופטים בנושא בחירתו של השופט עוזי פוגלמן".

התגובה הועברה לכל חברי הועדה למינוי שופטים ובין היתר לשר גלעד ארדן ולחברי הכנסת דודו רותם ואורי אריאל.

בתגובה לתשובה פנה הבוקר ח"כ בן ארי במכתב נוסף לשר המשפטים בו נאמר כי "בשים לב, לדברים שנכתבו במכתבך ולפיהם "אין בין הנשיאה בייניש לשופט פוגלמן כל קירבה אישית או קשר מהסוג שיחייב אותה להימנע מלהשתתף בדיוני הועדה", הרי שמכלל הדברים אני מבין שאכן קיים קשר כלשהוא בין כבוד הנשיאה לשופט פוגלמן.

אשר על כן ולאור כל הנתונים שהזכרתי, במכתבי, ובמיוחד לאור העובדה כי עסקינן במינוי לכהונת שופט של בית המשפט העליון, נדמה לי שראוי שהנשיאה תרחיב ותפרט באשר למידת הקשר בינה לבין מר פוגלמן על מנת שגורם חיצוני יבחן את הסוגיה לעומקה"

בן ארי מוסיף כי "תמוה בעיני שהגורם הנילון (השופטת בייניש)  הוא זה שמחליט שאין בעיה בסוג כזה של קשר, וכבודו מקבל זאת כמובן מאליו. נדמה שאין צורך להרחיב בעניין החשיבות שיש לאמון הציבור בוועדה למינוי שופטים ואפילו בנושאים שיש בהם מראית עין יש לנקוט בזהירות יתרה וזאת כאמור כדי למנוע לזות שפתיים".

גם מכתב זה נשלח לכל חברי הועדה למינוי השופטים בהם השופט אדמונד לוי והשופטת אילה פורקצ'ה.