השופט משה דרורי
השופט משה דרורי

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי, ביטל בערב תשעה באב צווי הרחקה לצעירים מיהודה ושומרון שנעצרו בגין ידוי אבנים לעבר רכוש ערבי לאחר פינוי מאחזים - במסגרת מדיניות "תג מחיר".

המשטרה ניסתה להרחיק את הצעירים מבתיהם ביהודה ושומרון וטענה כי מדובר בעונה המשלבת פינוי מאחזים וחופש גדול - דבר המגדיל את החשש כי אלה ימשיכו לבצע פעולות אלימות. בית משפט השלום נעתר לבקשה והרחיק חמישה צעירים בעלי רישום פלילי מיהודה ושומרון.

עורך דינם נפתלי ורצברגר, הפועל מטעם ארגון "חוננו", ערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בטענה כי מדובר בצעירים שהרחקתם מבתיהם הינה החלטה מסוכנת, הם עלולים להסתובבת ברחובות ישראל ללא קורת גג מחד וללא פיקוח מאידך, אמר עו"ד ורצברגר.

השופט המחוזי, משה דרורי, אמר בדיון כי כדי להרחיק אדם מביתו יש להביא סיבה מיוחדת ומקרה קיצוני במיוחד. השופט דרורי שאל את המשטרה האם יש תקדים לכך מאזור אחר בארץ, בגליל או בנגב, שהמשטרה מרחיקה אדם מביתו במקרה כזה ולא קיבל תשובה מספקת.

השופט דרורי דחה גם את טענתו של עו"ד ורצברגר כי מדובר בשימוש פוליטי ואמר כי זו טענה לעיתונות ולא לבית המשפט, כלשונו. בהחלטתו קבע השופט כי אין בסיס מספק לצווי ההרחקה וכי בשלב הזה לא ניתן להרחיקם מבתיהם.