האסיפה הכללית של עמותת מכללת ליפשיץ בירושלים, בחרה בד"ר יאיר ברקאי לתפקיד ראש המכללה. ד"ר ברקאי יכנס לתפקידו בתחילת ספטמבר 2009 ויחליף את ד"ר יעקב הדני שעמד במשך כ- 20 שנה בראשות המכללה. 

ד"ר יאיר ברקאי, בוגר מכללת ליפשיץ, בעל תואר דוקטור לפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית, היה חבר במשך שנים רבות בהנהלת מכללת ליפשיץ, בין היתר שימש כסגן המנהל והמשנה האקדמי. מהמכללה נמסר כי ד"ר ברקאי הינו  איש חינוך מובהק, מוכר ומוערך כמרצה ובעל רקורד מרשים ביותר בהכשרת מורים ובהדרכה פדגוגית בארץ ובתפוצות. 



מכללת ליפשיץ הוקמה בשנת 1921 והייתה הראשונה להכשרת מורים בחינוך הדתי בישראל. כיום מעניקה המכללה תואר B.Ed בחינוך, בהתמחויות שונות. לראשונה פותחת השנה מכללת ליפשיץ בי"ס לתואר שני (M.Ed)  בתחום של "מנהיגות וניהול בחינוך" ובתחום "הגות בחינוך היהודי". 

לאחרונה מונה פרופ' שמואל גליק לתפקיד נשיא מכללת ליפשיץ, והוא אמור היה להיכנס לתפקידו בתחילת שנת הלימודים הקרובה, ב-1 בספטמבר. המינוי אושר על ידי משרד החינוך ועל ידי המועצה להשכלה גבוהה.



המינוי הביא לסערה בציבור החרד"לי לאחר שרבנים בכירים איימו להוציא את כל תלמידיהם מהמכללה אם מינויו של פרופ' גליק לא יבוטל. הסיבה: גליק מלמד במכון שכטר ללימודי יהדות, המזוהה עם תנועת היהדות הקונסרבטיבית. 

במכללה הביעו תמיהה וטענו כי פרופ' גליק הוא דתי אורתודוקסי המתגורר באפרת, וכי הוא מומחה ובעל נסיון רב בחינוך. מנגד טענו הרבנים כי פרופ' גליק מלמד במכון קונסרבטיבי וכי תפיסתו עלולה לחלחל בקרב התלמידים, "מינויו לנשיא מכללה דתית מובהקת הוא בגדר שערוריה".

למאמר בנושא של ד"ר יואל קטן לחץ כאן