המתגייסים החדשים בתל השומר
המתגייסים החדשים בתל השומרצילום: יחזקאל - מועדים לשמחה
הבוקר התגייסו למעלה מ-500 תלמידים מישיבות ההסדר לצה"ל, מתוכם 80% ביחידות קרביות.

התלמידים הגיעו יחד ללשכת הגיוס בתל השומר מלווים בבני משפחה רבים ורבנים מהישיבות בהן למדו. התלמידים חגגו את יום גיוסם בשירה ובריקודים ברחבת לשכת הגיוס והביעו שמחה רבה על הזכות שנפלה בחלקם לשרת את המדינה. לאחר שנפרדו מבני משפחותיהם, נכנסו ללשכה והחלו בתהליך החיול עצמו.



התלמידים מתגייסים למיטב יחידות השדה בצה"ל ובניהם חטיבות הצנחנים, גולני, גבעתי, נח"ל וכפיר. בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" נרשמה עלייה בביקוש של בני הישיבות בגיוס לשריון.

תלמידי ההסדר התגייסו גם ליחידת מודיעין שדה, זאת לאחר שבמשך שנה לא היה גיוס להסדרניקים ביחידה זו בגלל מספר בעיות בתחומים שונים. לאחר שהבעיות טופלו לשביעות רצונו של איגוד ישיבות ההסדר, הוחלט על חידוש הגיוס ליחידה.



בגיוס הקרוב ייפתח מחזור נוסף של תלמידי ישיבות ההסדר בחיל הים. בעקבות ההצלחה ושביעות רצונם של המפקדים משני המחזורים הקדומים, החליט מפקד חיל הים להמשיך את השתלבות בני הישיבות בחיל במחזור שלישי.  במקביל, איגוד ישיבות הסדר וחיל הים בוחנים את האפשרות שהתלמידים יוכלו להמשיך בתפקידי פיקוד וקצונה בחיל.

מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, איתן עוזרי אמר בשעת הגיוס כי "בני ישיבות ההסדר מפגינים מוטיבציה גבוהה ונלחמים על כל מקום פנוי ביחידות השדה של צה"ל. הוא ציין כי האיגוד שמח על החלטת חיל הים להמשיך את השתלבות בני הישיבות בחיל.



מבין כלל המתגייסים במחזור אוגוסט 2009, למעלה מ-80% התגייסו ליחידות קרביות. שאר התלמידים ישובצו ביחידות עורפיות בהתאם לנתוניהם האישיים.



בני ישיבות ההסדר ברחבה של לשכת הגיוס תל השומר

צילום: יחזקאל - מועדים לשמחה