כיכר רבין אמש
כיכר רבין אמש

סוף סוף יש סיבה לשמוח על החלפת שמה של הככר בתל אביב לככר רבין. כך נמנע ממלכי ישראל הבזיון של קשירת שמם להפגנה של מוצאי שבת, שלאחר חג האהבה בטו באב.

"הקבוצה המסכנה" של בעלי נטיות, אינה יכולה להיות גאה. כמו שכל חולה, ובודאי כרוני, אינו מאושר על היותו נגוע. ואילולא היו התקשורת ואחרים הופכים אותם לאידיאל, סביר להניח שרבים המזוהים עתה ככאלה, היו נמצאים היום במקום אחר, בריא יותר. הלגיטימציה הנוראה הזאת למה שמנוגד לטבע- זכר ונקבה בראם- מטריפה דעתם ללא ספק. ובודאי הגדיל לעשות אותו חבר כנסת ממר"צ, שהזכיר בהקשר הירי את "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ". מזלו שאיש אינו חושד שהוא מכיר את המקור בתורה. שהרי הדברים נאמרו דווקא על הפרת האיסור של הצורר המצרי להביא ילדים לעולם. אכן, לו היו היהודים, אז, מצייתים לצו האופנה של חיים בזוגות חד מיניים, היתה ה"בעיה היהודית" נפתרת זה מכבר. אפילו הגרמנים היו נותרים מובטלים כי היהודים היו מביאים על עצמם את הפתרון הסופי.

ואולי כדאי גם לבחון את השפעת העצרת הזאת, בהשתתפות נשיא המדינה ושר החינוך (!), על האלימות בישראל. מכיון שהפיכת נטיה חולנית לדגל של גאווה, עלולה להקל על פדופילים, אנסים ויתר הפושעים. הם יכולים להתגונן בטענה שנפלו קרבן ליצריהם והם חסרים יכולת שליטה. והשופט יצטרך רק לשקול עד כמה היה חזק היצר ועד כמה הקרבן שוכנע – בכסף או בממתק או ב"רכישת ניסיון חדש"- להיות חלק מה"משחק" שהוצע לו. אובדן השליטה על השכל ועל הרצון האישי, אינם סממן של גאווה בשום חברה נורמלית.

בודאי שאסור לירות בהם. והרי איננו יודעים עדיין מי ירה ולמה. אבל, לידיעת הנשיא ושר החינוך ושרת התרבות. אסור גם לירות באחרים. אסור לרצוח אנשים ככלל. בין אם זה בדולפינריום, בין אם זה נער תמים על ספסל בגן, או אישה שבילתה עם ילדיה על חוף הים. מעניין אם האישים הללו השתתפו בלוויות שם. גם אם זה לא ממלא את עמודי העיתונים והיועצים התקשורתיים- חברי הברנז'ה?- קבעו שלעצרת הזאת כדאי ללכת. ולא, מר פרס, היריות הללו לא פגעו בכולנו. לא שמענו ממך שהיריות שרצחו את משפחת חתואל מטווח אפס, פגעו בכולנו. לא שמענו שגולדרינג, רוצח בתו, פגע בכולנו.

נכון. מהנשיא הזה אין הרבה ציפיות בתחום הערכי. גם לא בנושא עידוד המשפחה היהודית, התא היסודי של חברה יוצרת ובונה. אבל שר החינוך? שרת התרבות?- זה המסר שלכם לאזרחי ישראל? זה מה שאתם משדרים להורים ולצעירים העומדים על סף הכניסה לחיים? זה מה שאתם אומרים לילדים במערכת החינוך- שהם באו בטעות לעולם? אלו שאתם מעודדים הערב לא יאכלסו את הכיתות בצאצאיהם. גם לא כל אלו ששכנעתם, בעצם השתתפותכם, שכדאי להימנות על "הקהילה" הזאת.  אכזבתם אותנו, הקהילה היהודית בארץ ישראל. ואגב, איך שלא תסובבו את זה. אנחנו, הגאים האמיתיים, עדיין הרוב. למזלכם.