שטח ריבוני. ירושלים
שטח ריבוני. ירושליםש. כהן. ערוץ 7

בקרן לאדמות ישראל נערכים לעימות מחודש עם האמריקאים, הפעם על רקע הדרישה לאכלס מחדש שכונה יהודית שממוקמת בין ירושלים למעלה אדומים וצופה על שדה התעופה בעטרות.

אריה קינג מהקרן לאדמות ישראל אומר בראיון לערוץ 7, כי מדובר באדמות שנקנו על ידי יהודים עוד בשנות השבעים, "בשנות ה-70 רכשו יהודים חלקות אדמה בתחומי ירושלים, בשכונות סמיר עמיס, מדובר ב- 22 דונם שקרובים לשדה התעופה עטרות ולצערנו בשבע השנים האחרונות השתלטו ערבים על חלק מהבתים. פנינו למשרד הבטחון ולצבא ובמקום לפנות אותם, החליטו להשאיר את האזור הזה מחוץ לגדר החלוקה המכונה גדר ההפרדה, בעקבות כך אותם בתים יהודיים נשארו מחוץ לגדר, מדובר פה בשטח שגדול פי שניים משכונת מעלה הזיתים".

לדבריו, לאור אזלת היד של המערכות במדינת ישראל לא נותרה להם ברירה אלא לאכלס את השכונה ביהודים, "אנחנו לא נמתין עוד למשטרת ירושלים ולצה"ל שגוררים רגליים ולא עושים כלום, יש לנו תכתובות שמזכירות את חלם, הרשויות זורקות אותנו ממקום למקום, פנינו למשרד הבטחון, הפנו אותנו למשטרה, במשטרה מחזירים אותנו למשרד הבטחון וכך הלוך וחזור, דורית בייניש החליטה עוד ב 2001 שהיא היתה שופטת שהצדק איתנו והורתה למשטרה לפעול כנגד הפולשים, אבל עד היום שום דבר לא קרה, לא נותרה לנו ברירה אלא להכנס לבתים".

קינג מספר שאפילו תושבי הכפר עקב הסמוך מחכים לכניסתם לשכונה, "הם פונים אלינו כל הזמן שנעזור להם, לא מזמן מנהל בית הספר פנה אלינו לקבל סיוע לאחר שפורצים גנבו לו ציוד יקר".

בקרן לאדמות ישראל לא חוששים ממחאה אמריקאית כפי שקרה בשייך ג'ראח ואומרים כי זה שטח ריבוני של מדינת ישראל, "זו חלקה 303 שנמצאת בתוך התחום המוניציפאלי של העיר ירושלים, לכן אני קורא למקום מאחז 303, אותם פלסטינים פולשים בנו שם ארמונות עם בריכות שחייה שנלקחו כאילו מהסרטים, הגיע הזמן להרוס את אותם בתים, אני קורא להילארי קלינטון ולנשיא חוסיין אובאמה שיבואו לראות מי באמת בונה פה בצורה בלתי חוקית, ולממשלת ישראל אני קורא לחזור בה מייד מהמעשה החמור של העברת שטח מוניציפאלי של ירושלים לידיים צבאיות זה שטח ירושלמי לכל דבר".