יעלון בחומש:נסיגות חיזקו ג'יהדיסטיםטנא סמואל, חומש

יו"ר ש"ס וסגן ראש הממשלה השר אלי ישי, המשנה לראש הממשלה והשר לנושאים אסטטגיים משה יעלון, יו"ר הבית היהודי השר דניאל הרשקוביץ והשר לענייני הסברה יולי אדלשטיין ביקרו היום בחורבות חומש.

המשנה לראש הממשלה השר משה (בוגי) יעלון, אמר במהלך הסיור, כי "צריך לשקול בכובד ראש לחזור לחומש. ההתנתקות נתנה רוח גבית לאיסלאם הג'יהאדי. נסיגות מחזקות את הג'יהאדיסטים והטרור. גם הפתח לא ויתר על תורת השלבים".

השר הוסיף, כי "במקום הזה מבינים את המושג 'גב ההר'. אם מדברים על ביטחון אז אפשר להיזכר בתוכנית אלון וגם באמירות של רבין, גם אחרי אוסלו. השליטה בגב ההר מאפשרת למעשה את ההגנה האמיתית על מדינת ישראל וכל אלו שמזכירים שירי טילים יותר חשוב ממקומות ושטח אני מזכיר את נושא ירי הצלפים מבית ג'אלה לגילה, את הקסאמים והקטיושות. אין ספק שמבחינה ביטחונית ואסטרטגית - לשטח יש משמעות גם בעידן טילים".



השר אדלשטיין אמר בחומש כי הטעות שנעשתה בחומש יכולה לבוא לידי תיקון, "הדרך למתן תקווה לאחר הטעות של ההתנתקות, זה בהקמת חומש מחדש מתוך הבנה שהטעות שנעשתה יכולה לבוא לידי תיקון.  לאחר שנעבור את המכשול הראשון, מבחינת הסברה בעולם על עצירת הבנייה נתפנה לטפל בחזרה לחומש".

השר הרשקוביץ אמר בחומש, כי "זו הייתה איוולת לעקור את חומש ואת גוש קטיף ולפעמים אבן שטיפש זרק לבור - מאה חכמים לא יוכלו להוציא. דווקא בחומש אנו למדים שיש לקבל החלטות ממשלה וכנסת גם אם הן כואבות ולאפשר ליישובים שבהם ביקרנו להתבסס בהתאם להחלטות ממשלה קודמות".

בהמשך עבר הסיור ל"חוות גלעד", שם הוסיף השר לעניינים אסטרטגיים כי "יש להקים ועדת שרים לענייני התיישבות שתבחן את כל נושא הקפאת הבנייה והמאחזים ביהודה ושומרון".

מוקדם יותר אמר השר אלי ישי (יו"ר ש"ס) שהצטרף אף הוא לסיור, כי "לא נכון לומר שאנחנו מסיירים במאחזים בלתי חוקיים. אנחנו מסיירים ביישובים חוקיים, שאושרו על ידי ממשלות ישראל, מהתקופה של יצחק רבין ועד לפני כמה שנים". המועצה האזורית שומרון מקיימת את הסיור כדי לשנות את מדיניות הממשלה בנוגע לעצירה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות ובנוגע לתוכנית פינוי המאחזים.

גרשון מסיקה קבל על כך ש"גורמי שמאל קיצוני הסיטו בשנים האחרונות את הדיון מסוגייה פוליטית למשפטית". לטענתו, "הם אינם יכולים לנצח בבחירות, ולכן הם משתמשים בהמצאות משפטיות שאינן תקפות. זה ממש מצב של סדום".