יעלון:"האליטות ושלום עכשיו - וירוס"

השר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון השתתף השבוע בכנס סגור של תנועת "מנהיגות יהודית" בראשותו של משה פייגלין ואמר "הווירוס שלום עכשיו, ואם תרצו האליטות - הנזק שלהם גדול מאוד".

יעלון דיבר בזכותה של ההתיישבות ואמר כי השימוש במושג "התנחלות בלתי חוקית" גורם לישראל נזק גדול. "מדובר בביטוי חריף שבעצם אנו מודיעים כי ויתרנו על השטח הזה". יעלון הוסיף ואמר "מבחינתי יהודים צריכים לחיות בכל ארץ ישראל".

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יזמן את השר לאיומים אסטרטגיים, משה יעלון, לשיחה בארבע עיניים. זאת, לאחר כינה את "שלום עכשיו" והאליטות בישראל "וירוס". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי יעלון יזומן לשיחה מיד עם שובו של נתניהו מחופשתו. 

מאוחר יותר נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "דבריו של השר יעלון אינם מקובלים על ראש הממשלה, לא במהות ולא בסגנון ואינם מייצגים את עמדת הממשלה. אל מול פלורליזם הדעות בציבור הישראלי, ראש הממשלה מאמין שצריך לשמור על כבוד הדדי ועל אחדות העם. זה נכון לכל עת ובייחוד לעת הזאת שבה עומדת ישראל מול אתגרים כה גדולים וגורליים לעתידה".

השר משה (בוגי) יעלון, אמר במהלך סיור השבוע בשומרון כי "צריך לשקול בכובד ראש לחזור לחומש. ההתנתקות נתנה רוח גבית לאיסלאם הג'יהאדי. נסיגות מחזקות את הג'יהאדיסטים והטרור. גם הפתח לא ויתר על תורת השלבים".

בתגובה לדברים שאמר השר יעלון אמרו הערב בסביבת יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, כי השיח בימין העמוק אינו רלוונטי לציבור הישראלי. מפלגת העבודה ושר הביטחון מחויבים לקידום תהליך השלום במטרה להשיג פתרון של שתי מדינות לשני עמים, תוך הקפדה על האינטרסים הביטחוניים החיוניים של ישראל.

באשר לדברים החמורים שנאמרו על "שלום עכשיו", אמרו כי "זו התבטאות לא מכובדת ולא מכבדת את בעליה. "שלום עכשיו" הוא חלק אינטגרלי חשוב בשיח הדמוקרטי הפלורליסטי בחברה הישראלית".

נחי אייל מנכ"ל הפורום המשפטי יוצא להגנת השר יעלון ואומר "גם אם המילה וירוס איננה נעימה, מי שמבקשים להרוס את בית אלמנתו ויתומיו של גיבור ישראל רס"ן רועי קליין אינם ראויים לתמיכה אלא לבוז וגינוי מכל זרם בחברה הישראלית". לדבריו, מדינת ישראל צריכה להחליט מי לה ומי לצריה ולהוקיע את שלום עכשיו.

ח"כ נחמן שי (קדימה) אמר הערב בתגובה לדברים כי "מביש לגלות כי השינוי היחיד שהתחולל ברמטכ"ל לשעבר מאז נכנס לממשלת נתניהו, הוא הפך מזיאולוג, מומחה לנחשים, לווירולוג, המתמחה בווירוסים פוליטיים".