בעקבות מעצרו בפרו של השופט לשעבר דן כהן החשוד בעבירות של קבלת שוחד מתברר עתה כי ברחבי העולם ישנם ישראלים נוספים שקיבלו שוחד באורח דומה.

יו"ר עמותת אומ"ץ, אריה אבנרי, אומר בראיון לערוץ 7 כי בשיחות שקיים בשבועות האחרונים עם כהן עולה כי האיש חושש שיהיו בארץ אנשים שירצו לחסל אותו, "במשטרה רוצים שהוא יגיע לישראל במסגרת עסקת טיעון כדי שיוכל להעיד נגד אנשים נוספים שהיו מעורבים בפרשת השוחד הגדולה הזאת".

הוא מסביר כי "יש הצטלבות בפרשה בין ישראל לארה"ב.  בדצמבר 2008 הגישה הרשות לניירות הערך האמריקאית כתב אישום בוושינגטון נגד חברת סימנס, שבו נחשף כי הגרמנים שילמו 1.4 מיליארד דולר כספי שוחד ברחבי העולם באותן דרכים עקלקלות שבהן הגיע הכסף לכהן. זאת בעיקר במדינות כמו ונצואלה, ארגנטינה, בנגלדש ועיראק. מכתב האישום עולה כי בישראל לבדה שילמה סימנס שוחד בסכומים של כ-20 מיליון דולר בין השנים 2002 ו-2005. במלים אחרות עכשיו ברור כי  ישנם עוד כמה ישראלים, מלבד כהן, שנהנו על פי החשד מכספי השוחד של חברת סימנס הגרמנית".

אבנרי אומר כי הוא מכיר היטב את כהן ומדובר באדם מבריק שהצליח מאוד בארץ אבל כנראה חשב שהוא יכול לתחמן את כולם "הוא נחשב לאחד מעורכי הדין המסחריים הבולטים בישראל. בין השנים 1981-1978 כיהן כשופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע. הוא מונה לתפקיד בגיל 36 ובכך היה לשופט הצעיר בתולדות המדינה. במהלך עבודתו כעורך דין ייצג שורה של אנשי עסקים ישראלים מובילים (מוטי זיסר וראובן גרוס) בכירים במשטרה (אסף חפץ, יהודה וילק ויעקב רז) ומוסדות ציבור רבי עוצמה (בזק, עיריית תל אביב)".

עמותת אומ"ץ פנתה בדרישה להקים ועדת בדיקה שתבדוק כיצד השתלטו איך מספר אנשים על חברת החשמל ותמורת שוחד שכנעו את חבריהם להצביע בעד עסקאות עם חברות פרטיות. אבנרי אומר כי כמו שופטים רבים בארץ גם דן כהן ידע ליהנות מקשרים טובים אם הצמרת השלטונית והמשפטית והפיק מכך רווחים רבים "בביתו, בסביון, נהגו להתארח בעבר נכבדים רבים: חותנו לשעבר ונשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק, פרופ' אוריאל רייכמן ויו"ר חברת החשמל לשעבר אלי לנדאו. בין מכריו האחרים ניתן היה למנות את נשיא העליון לשעבר מאיר שמגר, השופטים יצחק זמיר ותיאודור אור, אריאל שרון ואביגדור ליברמן".

בזמן ששהה בפרו זכה כהן לביקורים של חבריו הרבים בישראל. אתמול, כשנודע דבר מעצרו, סירבו רבים מהם, שנהנו בעבר להתארח בביתו רחב הידיים בסביון, לומר מלה טובה על החבר הגולה והעצור לדברי אבנרי התופעה הזאת ידועה בקרב הישראלים היורדים, "כשאתה מסתבך אתה עדיין ממשיך להיות ידוען אבל ברגע שחצית את הקווים ותפסו אותך אז לוקחים ממך מרחק, אבל כשתצא מהכלא אתה תחזור להיות ידוען".