אחת הערים בפרברי הבירה פריס העניקה (10 בספטמבר 2009) תושבות כבוד של העיר למרוואן ברגותי. את אות אזרחות הכבוד קיבלה בשמו אשתו פדווא ברגותי בטקס רשמי שנערך לכבודו של האסיר הפלסטיני. ראש העיר הסביר נאומו בטקס, כי האות נועד לחלוק כבוד לברגותי ולבטא את הסולידאריות עם העם הפלסטיני למען הגשמת שאיפותיו הלאומיות הלגיטימיות.

בראיון לרדיו אל-שרק בפריס אמרה פוודא ברגותי, כי חמאס הבטיח להביא לשחרור בעלה במסגרת עסקת שליט הנידונה באמצעות תיווך מצרי וגרמני עם ישראל. על האירוע דיווחה סוכנות הידיעות הירדנית.

מרוואן ברגותי שימש בתחילת אינתיפאדת אל-אקצה בשנת 2000 מנהיג ארגון פתח באיו"ש והוא היה אחראי על הקמת גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של פתח ופיקד עליה. גדודי אל-אקצה שהוכרזו ע"י ישראל כארגון טרור היו מעורבים בסדרה ארוכה של פיגועים נגד צה"ל ואזרחים ישראלים באיו"ש ובישראל והם כללו בעיקר: פיגועי התאבדות, פיגועי ירי במתווים שונים ופיגועי מטען.

באפריל 2002 ע"י צה"ל והובא לדין מעורבות פיגועי טרור. ב־20 במאי 2004 הורשע ברגותי בחמש רציחות, ובניסיון לרצח. הוא זוכה מ־21 האשמות ברצח ו־33 אישומים אחרים. ב־6 ביוני 2004 נדון ברגותי לחמישה מאסרי עולם מצטברים על חמש הרציחות בהן הורשע, ול־40 שנות מאסר עבור הניסיון לרצח.