בעקבות נאומו הערב של נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, בעצרת האו"ם, תקיים מחר (חמישי) ההסתדרות הציונית הפגנה גדולה מול בניין האו"ם בניו יורק, שמאורגנת על ידי קואליציה של ארגונים יהודיים.

בהסתדרות הציונית מקפידים להדגיש כי בין הגופים המארגנים את ההפגנה ניתן למצוא את פדרציית ניו יורק, הליגה נגד השמצה ותנועות הפועלות בתיאום עם הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית כגון ארגוני סטודנטים, תנועות הנוער הציונות, בוגרי בתי ספר יהודיים ופעילים נוספים.

במחאה נגד שליט איראן ישתתפו גם ארגונים לא יהודים וארגוני אופוזיציה איראניים ובהם גולים איראנים, ארגון הנשים האפרו-אמריקאיות, ארגון הנשים ההיספאניות, ארגון המורים האמריקני, איגודים מקצועיים וגופים נוספים הפועלים למען זכויות אדם. בהפגנה יועברו מסרים המדגישים את האיום האיראני על שלום העולם והכחשת השואה, הדיכוי של העם באיראן, הבחירות הלא דמוקרטיות באיראן ועוד.

יושב ראש הסוכנות היהודית נתן שרנסקי קיים אמש (ג') שיחת ועידה עם 19 שליחי "הלל" של הסוכנות היהודית בצפון אמריקה, שפעילים בקמפוסים ובאוניברסיטאות בארצות הברית. השליחים דיווחו ליו"ר הסוכנות כי הם מתמודדים בימים אלה מול תעמולה אנטי-ישראלית ואנטישמית חריפה וכי האתגר הגדול ביותר שהם ניצבים מולו במהלך פעילותם, הוא האתגר של הסברת העם היהודי ומדינת ישראל בקמפוסים.

שרנסקי אמר כי הוא מייחס חשיבות גבוהה מאוד לפעילות ההסברה של השליחים. לדבריו "דווקא בימים אלה, שבהם מתקיימת מתקפת תעמולה על ישראל, ובאו"ם קורא מכחיש השואה אחמדיניג'אד להשמדת מדינת ישראל, מודגשת ביתר-שאת חשיבות עבודת ההסברה של שליחי הסוכנות היהודית. בפעילות ההסברה תורמים השליחים רבות לחיזוק הזיקה בין הקהילות היהודיות ברחבי העולם ובין מדינת ישראל. פעילותם כחיילים הניצבים בחזית ההסברה, ממחישה את ערך הערבות ההדדית הקיים בעם ישראל", אמר שרנסקי.

עצרת האו"ם בניו יורק, שליח ערוץ 7 מדווח: