נמאס לו. אובמה
נמאס לו. אובמהפלאש 90
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התייחס היום (רביעי) בנאומו בעצרת האו"ם לסכסוך הישראל-פלסטיני ואמר כי אמריקה עובדת לקידום פתרון שתי המדינות לשני העמים. "אסור לאומה אחת לשלוט על אומה אחרת", אמר. אובמה הדגיש כי וושיננגטון לא תוכל לפתור לבדה את כל בעיות העולם.
 
אובמה הבהיר כי ארה"ב לא תקבל את הלגיטימיות של המשך ההתנחלויות של ישראל אך אמר, "אנחנו קוראים לפלסטינים להפסיק את ההסתה נגד ישראל".

"המטרה ברורה, שתי מדינות זו לצד זו בשלום וביטחון. כשנשיג את המטרה הזו, ישראל תוכל לכונן שלום עם לבנון ועוד מדינות. אני יודע שזה יהיה קשה. אני לא תמים. אני יודע שזה יהיה קשה אבל כולנו חייבים להחליט אם אנחנו רצינים בנושא השלום או אם אנחנו רק משלמים מס שפתיים. ארה"ב לא עושה טובה לישראל כשאנחנו נכשלים לזווג בין המחויבות הבלתי מעורערת לבטחונה עם עמידה על כך שישראל תכבד את הטענות הצודקות של הפלסטינים. המדינות בגוף זה אינן עושות טובה לפלסטינים כשהן בוחרות בהתקפות עוקצניות על הנכונות להכיר בלגיטימיות של ישראל וזכותה להתקיים בשלום ובביטחון", אמר נשיא ארה"ב.

עוד אמר כי "עלינו לזכור שהמחיר הגבוה ביותר אינו משולם על ידי פוליטיקאים אלא על ידי בנות ישראליות שמפחדות מטילים בלילה, ומילדים פלסטינים שאינם נהנים ממים נקיים".

בסוגיית הגרעין אמר, "ממשלות צפון קוריאה ואיראן - אנו מכבדים את זכויותיהם, אני מחוייב לדיפלומטיה שפותחת דרך לשגשוג אם מדינות אלה יעמדו במחויבויותיהם. אך אם יבחרו לשים את הנשק הגרעיני לפני היציבות העולמית והאזורית, אם הם ישימו אותו לפני הפירוז הגרעיני הם יצטרכו לשאת בתוצאות. עלינו להתעקש שהעתיד לא יהיה שייך לפחד".



עצרת האו"ם בניו יורק, שליח ערוץ 7 מדווח: