מחפש דרך חדשה. אובמה עם עבאס ונתניהו
מחפש דרך חדשה. אובמה עם עבאס ונתניהופלאש 90

שגריר ישראל לשעבר בארה"ב זלמן שובל אומר בראיון לערוץ 7 כי בפסגה המשולשת של אובמה, נתניהו ואבו מאזן לא הושגה אף פריצת דרך "זה היה צפוי שלא תהיה התפתחות רצינית, בסך הכול אובמה אמר שצריך להתקדם בתהליך השלום אבל מעבר לדיבורים לא קרה שם הרבה".

לדבריו היה פה הישג מדיני לא מבוטל לישראל  "העובדה שנקבע שלא יהיו תנאים מוקדמים לתחילת המשא ומתן עם הפלשתינים ושהפלשתינים ויתרו על הדרישות שלהם זה בהחלט הישג. ההישג החשוב יותר שהוא תוצאה של פעילות מדינית אינטנסיבית של חודשים רבים היא שהנשיא ושליחו מיטשל כבר לא מדברים על הקפאה מוחלטת אל על ריסון, הם בעצם קיבלו באופן מעשי את הגישה של נתניהו שלא תהיה הקפאה מוחלטת בהתנחלויות ובוודאי שלא בירושלים".

שובל סבור שאמריקאים מבינים שהם קצת הרחיקו לכת ביחס שלהם לישראל "הדברים שאמרה הילארי קלינטון שארה"ב דורשת מישראל הקפאה מוחלטת כולל בנושא של ריבוי טבעי, הייתה הצהרה קיצונית מדאי ששום ממשלה בישראל לא הייתה יכול לחיות איתה בשלום, אפילו פקידים בכירים בממשל האמריקאים מודים שצריך לשנות את הגישה והיחס לישראל ואין טעם ליצור אוירה משברית בין שתי המדינות על רקע הבנייה בהתנחלויות".

עצרת האו"ם בניו יורק, שליח ערוץ 7 מדווח: