יהודים בהר הבית
יהודים בהר הביתצילום: פלאש 90

120 תלמידי ישיבת מעלה אדומים שהגיעו אתמול (חמישי) להר הבית עברו סדרת בדיקות משפילות על ידי המשטרה. תלמידי הישיבה בראשות הרב נחום אליעזר רבינוביץ הודיעו מראש על בואם למשטרה ואף שלחו את שמות כל התלמידים שמתכוונים להגיע בצירוף מספר תעודת הזהות שלהם.

למרות כל התיאומים כשהגיעו התלמידים בשעה שנקבעה, 7:30, להר הבית הודיעו להם השוטרים כי יוכלו להיכנס בקבוצות של 15 איש כשבין קבוצה לקבוצה יש להמתין כ15-20 דקות. משמעות הדבר שחלק מהתלמידים יאלצו להמתין בחוץ כשלוש שעות.

יהודה גליק סיפר לערוץ 7 כי "בזמן שהתלמידים המתינו הם עברו בדיקות משפילות על יד המשטרה. זאת למרות שהתלמידים הקפידו לא להביא עמם דבר על מנת שהבדיקות לא יארכו זמן רב".

עוד סיפר כי "ראש הישיבה, הרב רבינוביץ, עבר אף הוא  בדיקה משפילה שכללה חיפוש גופני מכף רגל ועד ראש, התלמידים ביקשו מהשוטרים להתייחס לרב בכבוד ולהימנע מהבדיקה המשפילה ובתגובה ספגו צעקות מהשוטרים שלא נענו לבקשה".

גליק ציין כי בעת שהתלמידים עברו את הבדיקות נכנסו להר הבית תיירים מחו"ל ותיירים חילונים ישראליים באופן חופשי וללא כל בדיקה. "לפי כשבועיים התחייבה המשטרה בפני בית המשפט בתגובה לתלונה שהגשנו כי אין כל אפליה בין יהודים דתיים לאחרים בכניסה להר הבית, אתמול ובמקרים רבים אחרים ראינו אפליה ברורה במקום", טען גליק.

"השוטרים הצהירו כי מי שיגיע להר הבית יחכה דקות ספורות בלבד", הדגיש, "בסוכות יגיעו מאות מבקרים להר הבית ומי יודע כמה זמן יאלצו להמתין. התנהגות המשטרה היא בושה וחרפה וביזיון בית המשפט".