התפרעויות בירושלים
התפרעויות בירושלים

חבר הכנסת דני דנון מהליכוד פנה לשר לביטחון פנים אהרונוביץ' בבקשה להפעיל יד קשה כלפי אנשי התנועה האיסלאמית וראשיה המסיתים מדי חג סוכות למהומות בהר הבית.



"המשטרה צריכה למנוע הגעה של ערבים להר", אומר דנון ביומן ערוץ 7 ומוסיף הצעה ולפיה תימנע באופן מיידי התפילה המוסלמית בהר הבית כענישה על מהומות ובכך ידאגו מנהיגי הערבים למנוע הסתה נוספת.



דנון אינו שולל את הקשר האפשרי בין פעילות ההסתה של מנהיגי התנועה האיסלאמית בישראל לפעילות 'יום ירושלים' האיראנית שבאה לידי ביטוי במגוון אירועים ברחבי העולם כאשר המוקד הוא החשש לכאורה מהשלטות ישראלית על הר הבית. להערכתו קשר כזה בהחלט אפשרי, ואם ישראל הייתה פועלת בהר הבית עוד ניתן היה לספוג מתקפות אלה, אך כאשר היא גם אינה שולטת וגם סופגת מתקפות הדבר בלתי אפשרי.



לטעמו יש להשיב את השליטה היהודית בהר הבית, ולתקן את הטעות שעשה משה דיין כשמסר את מפתחות הר הבית לידי הוואקף מבלי לחשוש מהמשך הביקורת העולמית עלינו. להערכתו אחרי שלושה ימי ביקורת תבוא רגיעה לאזור.



דנון מזכיר בדבריו את השקט היחסי בו עבר יום כיפור בעכו. זאת לאור ההיערכות המשטרתית הנרחבת. הוא סבור שהיערכות דומה בהר הבית תביא לשקט דומה.



אצבע מאשימה מפנה דנון לעבר חברי הכנסת הערבים שמדברים באופן אחד, תקיף ומסית, בתקשורת הערבית ולעומת זאת מדברים בעברית צחה בתקשורת הישראלית. "צריך להקשיב להם בערבית", הוא ממליץ. לטענתו בשתיקתם ובהתנהלותם מעניקים חברי הכנסת העברים גיבוי שקט למהומות.



מטלון: לגדוע באיבה אינתיפאדה שלישית

ההיסטוריה של אל-אקצה - מסתור לאמל"ח

פיגוע דקירה בכניסה לשועפט

למה לא עוצרים את השייח סלאח?

"גיבוי מלא להשלטת הסדר בירושלים"

ברכת הכהנים בכותל - וידאו

כוננות מוגברת בכותל המערבי

"סגירת הר הבית ליהודים - פרס לפורעים"

גליק: המשטרה משתפת פעולה עם המוסלמים

שוטר נפגע קל מאבנים שידו ערבים