עו


(עו"ד עדי קידר, צולם לאחר מעצרו)

הערב (ראשון) הותר לפרסום כי לפני כחודש, ב-7 באוקטובר, עצר השב"כ את יעקב טייטל, בן 37 תושב שבות רחל, בחשד לשורה ארוכה של פיגועים שביצע במשך כעשר שנים. הוא חשוד בין היתר ברצח שני פלשתינים, הפיגוע כלפי פרופ' זאב שטרנהל, ופגיעה בנער נוצרי מאריאל.

טייטל, יליד פלורודיה, בעל תואר אקדמי במינהל עסקים, נשוי + 4. עלה לארץ בתחילת שנות 2000. הוא ביקר בארץ רבות לפני כן. בין השנים 97 ל-2000 לא היה בארץ. משנת 2000 הוא התגורר בשבות רחל.

הפיגוע הראשון אותו ביצע היה רצח נהג מונית מזרח ירושלמי בירושלים ב-8 ביוני 1997. כעבור חודש ב-3 באוגוסט 1997 רצח פלשתיני סמוך ליישוב כרמל בדרום הר חברון. הוא תלה זאת בפיגועי התאבדות. בחקירתו סיפר כי הגיע במיוחד לישראל מארה"ב כדי לבצע פיגועים. אחרי הפיגוע השני עזב את הארץ עד 2000, אז חזר לאחר בריחה מרשויות החוק בארה"ב בגלל מעורבות בפעילות פלילית עבריינית אלימה בארה"ב.

ב-2 בנובמבר 2006 הניח מיטען חבלה בתחנת המשטרה ביישוב עלי. גורמי ביטחון אומרים כי אם המיטען לא היה מתגלה, השוטר שהיה בתחנה היה נהרג. המניע לפיגוע היה ליצור הרתעה ולגרום למשטרה לא לאבטח את מצעד הגאווה שתוכנן.

ב-20 אפריל 2007 הניח מיטען משיכה בבית ג'מאל, משום ששמע שאנשי המנזר נוהגים לפתות ילדים יהודים להגיע למנזר באמצעות סוכריות. ב-15 במאי 2007 הניח מיטען חבלה בשכונת רמות בירושלים סמוך לרכב משטרה. המטען התפוצץ ללא נפגעים.

בחודש יוני 2007 הניח מיטען נוסף בכביש יגאל ידין בירושלים נגד ניידת משטרה- ללא נפגעים. על הפיגוע הזה לא ידענו. אנו משערים שזה אירוע בתאריך מסויים. שמענו פיצוץ.

פיגוע קשה שביצע היה ב-20 מרץ 2008 כשהניח משלוח מנות בפתח בית משפחת אורטיז באריאל. אחד מבני המשפחה, בן 15, נפצע קשה. טייטל טען כי החליט לפעול נגד מסיונרים כי פעלו ללכוד יהודים חלשים.

ב-25 בספטמבר 2008 התפוצץ מיטען חבלה ליד ביתו של פרופ' זאב שטרנהל בירושלים. בחקירתו סיפר טייטל שביקש לפגוע בפרופ' שטרנהל כיוון שקרא למותם של מתיישבים בשטחים. מבחינתו זו היתה מטרה אטרקטיבית כי שטרנהל זכה בפרס ישראל.

בחקירה חשף פיגועים נוספים שביצע, שלשב"כ לא היה שום מידע עליהם. בנוסף הוא הוביל את השב"כ למצבור אמל"ח ובו ארסנל נשק שלא היה מבייש שום חובב נשק: סה"כ נמצאו במקום 10 כלי נשק. 9 כלי נשק היו בחצרו ובביתו. אקדח נוסף החביא ליד מאחז עדי עד.

כן היו במקום מאות כדורים, עשרות מחסניות. רובה הצלפים היה אחד המשוכללים הקיימים. הנשק הוברח מארה"ב במכולה. אקדח נוסף הוברח במטוס כשהוא מפורק - בטיסה של בריטיש איירווייס. האקדח שהוברח במטוס שימש לשתי הרציחות הראשונות. לדבריו האקדח  הוחבא ליד בית-החולים שערי צדק. אולם בחיפושים לא נמצא האקדח, בגלל שינויים שנעשו במקום.

גורמי ביטחון אומרים כי החקירה עדיין לא הסתיימה והיא עדיין בעיצומה.

ביתו של טייטל צילום: מ.ש, ערוץ 7
 
 
כלי הנשק שנמצאו
 
 
הכרוז שטייטל הדביק כשנעצר