1,200 שמיניסטים בעצומה בעד גיוס

חניכי תנועות הנוער ובראשם בני עקיבא שהחתימו שמיניסטים רבים המגנים את השמיניסטים הסרבנים והתומכים בשירות צבאי בצה"ל, הגישו היום (רביעי) ליו"ר ועדת החינוך ח"כ זבולון אורלב  עצומה בת 1,200 חתימות.

ח"כ זבולון אורלב נפגש עם נציגי הצעירים שכללו חניכים מתנועות בני עקיבא, עזרא והצופים הדתיים. במעמד נטלו חלק שר המדע הפרופ' דניאל הרשקוביץ, וכן חברי הכנסת אורי אורבך, ציפי חוטובלי, שלמה מולה ומירי רגב.

"אנחנו עדין במאבק קיומי. אם קמו צעירים שלוקים בנפשם או בשכלם והפכו להיות נכים ברוחם ובנפשם, חשוב מאוד שקם נוער ציוני יהודי וקורא לכל בני הנוער לגנות את תופעת הסרבנות והשתמטות ולתת דוגמא אישית לשירותם במדינה". 

דוברת צה"ל לשעבר, ח"כ מירי רגב מהליכוד אמרה, "מחמם לי את הלב שאתם מרימים את הדגל הזה שקורא נגד השתמטות , השתמטות בעיניי היא קריאה אנטי ציונית".

מתוך העצומה: "אנו, בנות ובני נוער תלמידי תיכון, הזדעזענו לשמוע לאחרונה בתקשורת על 'מכתב השמיניסטים 2009' ועל מאבק חותמיו ברחבי העולם, בכל שנה אנו עדים לקולות אלו הקוראים להשתמטות משירות המדינה בהצהרות אידיאולוגיות, והשנה החלטנו לא להישאר אדישים, לא לשתוק, ולהראות שדעה זו היא דעת מיעוט ואנחנו, הנוער של היום, רוצים להמשיך את דרכם של מקימי הארץ, לוחמי המחתרות, וגיבורי צה"ל לדורותיהם".