כלי התקשורת בטורקיה מדווחים על מעצר של 32 חברי חולייה שתכננה לפגוע במטרות ישראליות ואמריקאיות. חברי החולייה חשודים במעורבות בארגון אל-קאעדה.

על פי הדיווח, הפשיטה של כוחות הביטחון הטורקיים בוצעה בו זמנית בשמונה מחוזות שונים במדינה.

עוד נמסר כי כוחות הביטחון התורכיים אספו לאחרונה מידע מודיעיני הכולל מסמכים המעידים על קשר של החשודים עם ארגון הטרור. "כוחות מהיחידה ללוחמה בטרור נשלחו מאיסטנבול לפעול נגד חברי אל-קאעדה שתכננו פיגועים נגד מטרות של ארה"ב, ישראל ונאט"ו", מסרו גורמים רשמיים במדינה.

ממלאת מקום שגריר טורקיה בישראל הגיעה בצהריים למשרד החוץ בירושלים לבקשת הדרג המדיני, זאת בעקבות שידור סדרה בערוץ הממלכתי באנקרה, שבה מוצגים חיילי צה"ל כקלגסים הפוגעים בפלסטינים. סגן ראש אגף אירופה במשרד החוץ, נאור גילאון, כי ישראל לא תעמוד מנגד כשמתפרסמים נגדה דברי הסתה כה בוטים, העלולים להוביל לפגיעה פיזית.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הודה אמש (יום ד') שוב שארצו החליטה לבטל את השתתפות ישראל בתרגיל הצבאי שהשתיים היו אמורות לערוך עם ארה"ב ואיטליה, בשל מבצע "עופרת יצוקה" בעזה.

בחודש אפריל האחרון עצרו שירותי הביטחון של טורקיה אזרח סורי בחשד שתכנן להתנקש בחייו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במהלך ביקורו בטורקיה.