בנות השירות הלאומי בפעילות
בנות השירות הלאומי בפעילותאתר אגודת "בת עמי"

ועדת החינוך בראשותו של ח"כ זבולון אורלב קיימה היום (שני)  דיון בעקבות הסכנה לסגירת השירות הלאומי במהלך שנה"ל תש"ע. בדיון נטלו חלק שר המדע הפרופ' דניאל הרשקוביץ, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וכן חברי הכנסת אלכס מילר, איתן כבל, יעקב כץ, ציון פיניאן ואנסטסיה מיכאלי.

ח"כ אורלב אמר "נזעקנו לקיים את הדיון כיוון שהתברר שאף על פי שהשירות הלאומי התחיל את עבודתו ב1.9.09, עד לרגע זה לא נחתם הסכם בין הממשלה לבין הגופים המפעילים כדי לקיים את השירות הלאומי. סיעת "הבית היהודי - מפדל החדשה" ידעה הרבה תלאות סביב השירות הלאומי ולפיכך כבר בהסכם הקואליציוני קיבלנו התחייבות מהליכוד שהשירות הלאומי לא יפגע במעמדו ובהיקפו", אמר אורלב.

שירות הלאומי הוא מפעל ממלכתי, המסייע לשכבות החלשות ביותר בישראל בתחומי הבריאות, החינוך והרווחה ופגיעה בו הינה באלפי נתמכים בישראל", אמר. שר המדע ונציגת משרד האוצר הודיעו כי ראש הממשלה הורה להקצות את התקציב הדרוש לשירות הלאומי עד 31.12.09 – אמצע שנת הלימודים התש"ע בלבד.

הועדה לא הסתפקה ותבעה מהממשלה להסדיר אחת ולתמיד את תקציב השירות הלאומי במלואו בבסיס התקציב כדי למנוע את 'טקס' החיזור השנתי המביש אחר הכספים, כלשונה.

"הועדה רשמה לפניה כי מיד עם אישור ועדת הכספים להעברה תקציבית, משרד החינוך יחתום על ההסכמים עם העמותות תוך שבוע ימים ויעביר מיידית סך שבעה מליון שקל. כמו כן רשמה הועדה לפניה את הודעת המשרד החינוך כי יפנה בדחיפות לחשב הכללי על מנת לשלם את כספי השירות הלאומי רטרואקטיבית החל מהראשון בספטמבר", נמסר מהוועדה.

הועדה תקיים דיון מעקב בחודש דצמבר 09 כדי להבטיח את המשך קיום המפעל גם ב-2010.

פרסום ראשון: נפתר משבר השירות הלאומי

אלקין: היה ברור שיימצא פיתרון למשבר