הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהופלאש 90

הרב ניר בן ארצי חזר השבוע לכותרות בעקבות הסרט שהתפרסם אודות הדברים הקשים שעבר בשלוש השנים האחרונות.

בראיון לערוץ 7 מתייחס הרב שמואל אליהו לרב ניר בן ארצי, "צריך להכיר בכוחות האלה ולדעת שיש אנשים עם כוחות כאלה בעם ישראל, היו כבר בישראל נביאים, עד כדי כך שנכתב שהיו נביאים כפלים מיוצאי מצריים. זאת אומרת שהיו תקופות שהיו נביאים כמעט בכל שכונה ושכונה, יש מדרגות רבות בנבואה והכול כבר נכתב בספר שערי קדושה של ר' חיים ויטאל".

הוא מציין כי תופעות הנבואה הן רחבות מאוד, "יש נביאים, בני נביאים ורוח הקודש, גילוי אליהו ועוד הרבה תופעות. לצערנו מה שהיה בעבר נלקח מאיתנו בגלות וזה עתיד לחזור אלינו, הגלות היא גם גלות רוחנית והרבה כוחות שהיו מצויים אצלנו נעלמו אבל לאט לאט עם חזרתנו לארצנו יש גם כוחות שחוזרים אלינו. אבי מו"ר כבר אמר לא פעם בעניינו של הרב בן ארצי שצריך להיות צמוד יד ביד עם השו"ע והסעיפים של ההלכה, זאת ההדרכה שקיבלנו".

"צריך להבין שפעם הרבה אנשים היו מסוגלים לראות מעבר למה שהיום אנחנו רואים, אור שבעת הימים נלקח מהעולם ונשאר בעם ישראל, המציאות שבה אנו חיים היא הלא נורמאלית. פעם היו המון אנשים בעם ישראל בדרגה של נבואה או קרוב לה, רוח הקודש לא פסקה מעם ישראל. אמנם כשחרב בית המקדש קיבלנו מכה, אבל היו נביאים גם בתקופת גלות בית ראשון, נבואה היא המציאות הטבעית", הסביר הרב.

הוא מזהיר את הציבור שאפשר להתייעץ עם אותם רבנים אך לא בענייני עתידנות ולא לקבל דברים שהם נגד ההלכה, "אם אתה מגיע לאדם עם כוחות כאלה, אדם  שרואה מעל הזמן ומעל המקום והוא אומר לך לעבור על סעיף אחד מהשו"ע, באותו רגע אתה צריך לחתוך ולצאת משם כמה שיותר מהר. אם הוא אומר לך להתגרש מאשתך כי היא לא הנפש התאומה שלך, תסתלק מהאיש הזה מהר, זה נגד השו"ע, בוחרים אישה על בסיס דברים הגיוניים. אסור גם להגיע כדי לשמוע עתידנות כי לכל אדם יש בחירה חופשית".

הרב אליהו מעדכן את הציבור על מצבו של אביו הראשל"צ, "הוא עובר היום ניתוח קל ומצבו הולך ומטיב, למרות שהוא עדיין נמצא בטיפול נמרץ". במשפחת אליהו לא מרוצים מאותם מודעות של אנשים שהתחייבו לתרום שנה מחייהם לטובת הרב, "אנחנו לא עומדים מאחורי דברים כאלה, לא הרב ולא המשפחה - וזה גרם לנו אי נחת".