ד"ר חן קוגל, מי שבעבר הוגדר כמספר שתיים במכון לרפואה המשפטית באבו כביר, וחשף את הכשלים בפרשת הסחר באברים של המכון, אינו מבין איך לאחר פרשה קשה כל כך והדחה של פרופ' היס מתפקידו, הוא עדיין עומד בראש טבלת המשתכרים בשירות הציבורי. 

"מאוד מאוד תמוה. אדם שוועדה בראשות שופט מחוזי קבעה שהוא נכשל לגמרי בכל מה שקשור לתפקידו והורשע בעסקת טיעון תמוהה בדין משמעתי בדברים חמורים מאוד - היה צריך להיות מודח, לא רק על עניין משפטי אלא על עניין מוסרי ניהולי. אדם כזה לא צריך לעמוד בראש מכון משפטי, והנה לא רק שהוא לא מודח ושערה לא נופלת מראשו אלא שהוא עומד בראש טבלת המשתכרים", פורט ד"ר קוגל את פליאתו. 

ד"ר קוגל מזכיר את הפרשה האחרונה בה הורה בית המשפט לפצות בשני מיליון שקלים משפחה שאיברי בנה נותרו במכון לרפואה משפטית מבלי שהתקבל לכך אישור. לדבריו מדובר בהחלטה נכונה וראויה שהתקבלה בפרשה אחת מיני רבות. "המדינה משלמת כסף למשפחות שנפגעו. הכסף הזה נלקח מקופתנו, שלי, שלך ושל המאזינים, ומי שאחראי לזה לא רק שלא נופלת שערה משערות ראשו אלא שהוא ראש המשתכרים במשק". 

ד"ר קוגל אינו מוכן לקבל את הטענה ולפיה היס הוא מומחה ברמה גבוהה מאוד ולכן המדינה מגוננת עליו. קוגל מבהיר שהוא אינו שותף להערכות הללו ולטעמו מדובר בהערכות שאינן אלא חלק ממסע יחצ"נות לטובת היס, מסע יחצ"נות שמאחוריו אין דבר למעט הרצון לנמק את ההחלטה להותיר את היס על כנו. "אנחנו בהחלט לא אור לגויים בנושא הזה. זה חלק מתרגיל ביחסי ציבור כדי להסביר לנו למה לא עושים את מה שהיה מתבקש מזמן". קוגל ממשיך ותוהה: "מי מגדיר את מומחיותו. יש במדינה רק חמישה מומחים ברפואה משפטית, אז מי מחליט? יחצ"נים? דוברים? כותבי טוקבקים עבורו?". 

בדבריו התייחס ד"ר קוגל גם להערכות המופצות ברשת האינטרנט ולפיהן יתכן שפרופ' היס יודע סודות בתולדות המדינה, ובהן סודות הנוגעים לפרשת רצח רבין, ועל כן הוא מוגן מחשש שהדברים יתפרסמו בעיתונות. קוגל אומר שהוא עצמו אינו בקי בפרטי נתיחת גופתו של רבין ואינו יכול להצטרף למעריכים זאת, אולם אם אכן כך הם פני הדברים הרי שיש לקטוע מצב זה בו אדם אחד מאיים במידע על מדינה שלמה. 

ובאשר לאפשרות שהמדינה חוששת שפגיעה בדמותו ובמקצועיותו של פרופ' היס תוביל לדרישתם של מורשעים שהורשעו בעקבות דו"חות שהנפיק היס לערער על ההרשעה, אומר ד"ר קוגל, כי אפשרות זו בהחלט סבירה ויש בה הרבה מהאמת. "יש בכך הרבה מהאמת. אחד מהחששות הגדולים של מערכת המשפט היא שאם יוכח שמומחה, לא רק פרופ' היס, התנהל בצורה לא ראויה, זה יטיל צל על כל חוות הדעת שניתנו על ידו, יפתחו מחדש אלפי תיקים והמדינה לא ערוכה לכך. אבל אם זה המצב אז צריך לעצור אותו ולא להמשיך את הדברים". 

יצוין כי ד"ר קוגל הקים באחרונה מכון משפטי שנועד לסייע למשפחות שקרובן מת בנסיבות לא טבעיות. לדבריו אמנם ראוי להזכיר זאת למען הגילוי הנאות, אך את הטענות כלפי פרופ' היס הוא אמר עוד קודם להקמת המכון בראשותו, ועל כן טענות ולפיהן אמירותיו החריפות כלפי היס נובעות מאינטרס אישי אינן מבוססות כלל ועיקר. כמו כן הוא מדגיש שהמכון בראשותו אינו מכון לרפואה משפטית, מכון בו מנתחים נפטרים אלא מכון שנועד להגיש סיוע משפטי למשפחות.