רותם: די למימון הטרורחזקי עזרא

חוק יסודות התקציב עלה לדיון היום (ב') בועדת חוקה. את הצעת החוק יזם ח"כ אלכס מילר ממפלגת "ישראל ביתנו". הצעת החוק קובעת כי יש לאפשר לממשלת ישראל להפעיל שיקול דעת בנוגע לתמיכה בגופים הפועלים כנגד המדינה. יו"ר הוועדה ח"כ דוד רותם אמר כי לדעתו את החוק הזה היה צריך לחוקק לפני זמן רב. 

בדיון סוער שנערך בוועדה בנוגע להצעת החוק השתתפו חברי כנסת רבים בניהם ח"כ אלכס מילר, ח"כ אחמד טיבי, ח"כ דב חנין ועוד. חברי הכנסת הערבים תקפו את הצעת החוק ואמרו שמדובר בהצעת החוק גזענית ולא דמוקרטית.

יו"ר הוועדה ח"כ דוד רותם אמר כי מדובר בהצעת חוק בסיסית. אין עוד מדינה בעולם אשר תממן גופים הקוראים לחיסולה ולא תפעיל שיקול דעת במתן תמיכה כספית לאותם גופים.

הצעת החוק באה לתת מענה למצב הקיים היום בישראל בו ישנם גופים הפועלים כנגדה ותומכים בפעולות טרור ולתת לשר האוצר את האפשרות לשקול את הפסקת מימונם של גופים אלה. 

ח"כ רותם אמר "אינני מבין מדוע מדינת ישראל ממשיכה לממן גופי טרור הפועלים בתוכה. אנו עדים לקריאות יום-יומיות של ארגונים כאלה ואחרים הקוראים לחיסולה של המדינה ואותה המדינה אותה הם קוראים לחסל מממנת את פעולותיהם. הגיע הזמן לשים קץ להתנהלות הקלוקלת של מדינת ישראל".

ח"כ טאלב א-סנע (רע"ם- תע"ל) אמר בדיון "אני מאמין ומבין שמפלגת ישראל ביתנו במצוקה. הרי כל הקמפיין שלהם הם הובילו נגד מה שנקרא אזרחות נאמנות, וססמאות ריקות מתוכן. החוק הזה בא לעשות מלחמה נגד דעות ורעיונות. מחר זה יהיה חלומות. צריך להקים משטרה שתעמיד לדין על הדעות שלהם ועל החלומות שלהם".