מיקרוסופט
מיקרוסופטערוץ 7
בימים האחרונים השיקה חברת מיקרוסופט את מערכת ההפעלה החדשה שלה, Windows 7 במטרה אחת ברורה, לגרום למשתמשים בעולם לשכוח את ווינדוס ויסטה.



כמו כל משתמש פשוט, התקנתי גם אני את מערכת ההפעלה הקודמת של מיקרוסופט, רק כי הגיע הזמן למשהו חדש. אולם מהר מאוד התחוורה לי הטעות. 



הויסטה לא היתה כמו כל מערכת הפעלה עד לזמנה, היא התיימרה לגדולות, עיצוב חדשני, תצוגה מרהיבה, תפריטים פשוטים יותר ובעיקר אבטחת מידע בעולם מכוון. 

הבעיות התחילו כבר מהתחלה, מחסור במנהלי התקנים מתאימים (תוך כדי קריסת מערכת לעיתים תכופות), דרישות מערכת כבדות במיוחד ובעיקר רמת ציפיות השמים, כל אילו הובילו לאכזבה יוצאת דופן מויסטה. 



מיקרוסופט, לפחות ממראית עין, ניסתה לגמד את הכישלון ולהראות שהמערכת אכן טובה, ואף השתחצנה במס' משתמשים גדול. אך ככל הנראה גם בחברה עצמה הבינו שלא מדובר בהצלחה יתרה (שלא לדבר על כישלון חרוץ כמו ווינדוס מילניום), ובעיקבות כך עמלו על מערכת ההפעלה הבאה, במטרה אחת ברורה: לתקן את הטעיות של ויסטה. 



בעקבות האכזבה הגדולה ורכישת מחשב חדש, החלטתי לנסות מערכת הפעלה אלטרנטיבית. כמו ברפואה גם במחשבים האלטרנטיבה היא לא הפיתרון המושלם. 



המערכת שבדקתי היתה לינוקס אובונטו (UBUNTU) ולמרות שמדובר במערכת מהירה באופן יוצא מהרגיל, עדיין יש לה בעיות בסיסיות: התקנת מנהלי המערכת דורשת ידע מוקדם במחשבים (ולא מדובר בווינדוס) ולא לכל חומרה יש בכלל מנהל התקנים.



אני אומנם לא יכול להגיד שבשביל סכום הכסף ששילמתי לקניית המערכת (0 ש"ח) היא לא הייתה שווה את זה, אבל בשביל המשתמש הממוצע היא שווה מעט יותר מכך. 



ולכן, כשהתקרב המועד המיועד של השקת מערכת ההפעלה ווינדוס 7, החלטתי שעלי לנסות בכל זאת (ולמרות הכישלון הקודם) את המערכת. 



ההתקנה 

אחד המאפיינים החשובים ביותר בעולם שכונני דיסקים לא נימצאים בכל המחשבים (ע"ע נטבוק) הוא האפשרות להתקנה מכונן USB 

ולכן שינוי מהיר של ה- BIOS וההתקנה מתחילה ללא עקבות. 



במבט ראשון, חשוב להגיד, זה נראה מבטיח. לא רק ששינו את התצוגה של מסך הפתיחה אלא גם חלק מהפונקציות שבתוכו: אפשר לחלק למחוק ולפצל את הכונן הקשיח שלכם במהירות וביעילות. 

מיד לאחר מכן יופיע מסך המבקש מכם לבחור את שפת ההתקנה והשימוש (שימוש במקלדת) של ווינדוס. משם ממשיכים להתחלת ההתקנה, כחצי שעה אחר כך המערכת מוכנה לשימוש. 
 
התקנת Windows 7




מה השתפר?



בלי להסתכל בכלל על הפרופגנדה המופצת מכיוון מיקרוסופט, יכולתי להבחין בכמה שיפורים חשובים וברורים: צריכת הזיכרון ולפי כך גם מהירות התגובה קוזזו משמעותית. איכשהו במיקרוסופט הצליחו לשים את אותה תצוגה שדרשה הרים וגבעות לפני כן על מערכת הפעלה קלה יחסית (מבחינת צריכת זיכרון). 



למרות שבחברת מיקרוסופט תמיד אוהבים לשמור אותנו ערים עם החלפה של כפתורים ותפריטים, החליטו הפעם בחברה לנסות לשמר את התפריט הקודם (הישג בפני עצמו בחברת מיקרוסופט) 

תפריט צילום: משה למפרט, ערוץ 7
 
בנוסף לכל אילו, נראה שמיקרוסופט עשו הפעם את שיעורי הבית שלהם, החיבור לאינטרנט פשוט ומהיר, מנהלי ההתקנים הותקנו בעצמם (לפחות אצלי) ללא צורך בהורדה מיוחדת ושורת המשימות הפכה לקומפקטית ונוחה לשימוש. 



אופציה נוספת למשתמשים יותר מנוסים היא התקנת המערכת ב-64 סיביות (במקום 32 במצב רגיל), האפשרות הזו תיתן מעט מאוד אם לא תיגרע מרוב המשתמשים, אך מי שיש לו מחשב מתקדם ודרישה לתוכנות כבדות אולי יוכל כן להנות מהאופציה. 



דרישות המערכת

מעבד של 1 ג'יגה-הרץ (GHz) או מהיר יותר ו- 32 סיביות (x86) או 64 סיביות (x64)

1 ג'יגה-בית (GB) של RAM ‏(32 סיביות) או ‎2 GB של RAM ‏(64 סיביות)

‎‎‎16 GB‎ שטח  דיסק קשיח זמין (32 סיביות) או 20‎ GB‎ ‏(‏64 סיביות)

התקן גרפי של DirectX 9 עם מנהל התקן WDDM 1.0 ומעלה  

לסיכום 



נראה כי התחרות הקשה שיש לחברת מיקרוסופט עם גוגל ואפל עושה לה טוב. המערכת נראת יציבה ובוגרת יותר ממה שציפינו לראות מהחברה.  ולכן אני ממליץ לכל מי שיש לו מחשב בן פחות מ-3 שנים, להתקין את המערכת, לרוב זה יעשה רק טוב. 

אפשר להגיד שיצאתי מרוצה מהחוויה, והטעם הרע של ווינדוס ויסטה עומעם במקצת. מי יודע אולי יום אחד הוא ישכח לגמרי. 

סייר Windows, המחשב שלי צילום: משה למפרט, ערוץ 7