סיני: מיליון מסתננים בדרך לישראל

הוועדה לעובדים זרים דנה היום (ד) בנושא הגבול הפרוץ בדרום ובהסתננות בניגוד לחוק של סודנים ואחרים. בניגוד לישיבות מן העבר וישיבות שיתקיימו בעתיד, הועדה לא עסקה בזכויותיהם וחובותיהם של מי שכבר נכנסו לארץ אלא בעצם בעיית ההסתננות.

יו"ר הוועדה, יעקב כץ (כצל'ה), אמר כי הועדה רואה איום אסטרטגי של ממש בהסתננותם בניגוד לחוק של רבבות בני אדם ודורשת הסברים מגורמים ממשלתיים מדוע לא בוצעה בקשת צה"ל והחלטת רה"מ הקודם - אולמרט, להציב גדר בגבול הדרום ולהפסיק לאלתר את תופעת ההסתננות.

בישיבה השתתפו, נציגי משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון ונציגי צה”ל, משרד הפנים, נציג האוכלוסין ההגירה ומעברי הגבול-גבי מיימון, מ”מ מפקד יחידת עוז, המשרד לביטחון פנים, משרד החוץ, משרד האוצר, ראשי ערים ומועצות אזוריות בדרום.

הוועדה שמעה ממפקדי צה”ל על בעיית המהגרים כבעיה קיומית אסטרטגית לקיומה של מדינת ישראל, מטעמי העדר מדיניות באטימת הגבול הדרומי.

ראש מטה פיקוד דרום, תא"ל הראל כנפו אמר בוועדה כי הקמת גדר תוריד את כמות המסתננים למדינת ישראל, "אפשר להוריד את הסתננות באחוזים גבוהים, שתהיה גדר הגבול תופס משמעות אחרת לגמרי לגבי הוראות פתיחה באש".

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, טען בדיון כי הוא נתון להתקפות מצד ארגונים שונים, "בתקופה האחרונה קוראים לי ולחבריי אמירות גזעניות, יש עלי ציד שאינו נסבל, כל יום נכנסים אליי עוד מסתננים אפריקאיים ופוגעים בצביונה של העיר אילת".

בישיבת הוועדה הייתה תמימות דעים על כך כי אין לוועדה לנוח ולשקוט עד שתיושם תוכנית ”שעון חול” שאותה כה מבקש הצבא ליישם מזה כמה שנים, "אנחנו לא מחפשים להיות מדינה פליטים, אנחנו רוצים מדינה יהודית להעם היהודי".

ח"כ יעקב אדרי אמר בדיון, "אנחנו דואגים לכולם חוץ מלמדינת ישראל, מדינת ישראל הפכה להיות הפקר אחד גדול וצריך לומר זאת בקול רם".

הוועדה קוראת להחל מיד ביישום התוכנית שהוצגה לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט על ידי הרמטכ"ל, ואשר אושרה על ידי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

בהסכמת ולבקשת ראש העיר אילת ונציגת עיריית ערד וראש מועצה אזורית תמר, הוועדה קוראת למשרד הפנים לאכוף את חוקי העבודה בערי הדרום ובתל-אביב ואת איסור העסקתם של המסתננים ומצפה לדיווחים תכופים על האכיפה.