אלוף פקוד מרכז החדש, אבי מזרחי, הגיע אתמול לסיור בבנימין, במסגרת הסיור הציגו בפניו אבי רואה, ראש המועצה האזורית מטה בנימין ופנחס ולרשטיין, מנכ"ל מועצת יש"ע את האזור.

מטה בנימין הינה אחת המועצות הגדולות בארץ הכולל 40 ישובים ו- 50,000 תושבים. במסגרת הסיור ביקר האלוף מזרחי, באחת הפנינות של האזור-"נחלת בנימין" בנין אבן יפיפה המשמש כמרכז מבקרים אזורי ובמרתפו שוכן יקב פסגות- יקב בוטיק, המתמחה בעשיית יינות איכותיים המיוצאים גם לחו"ל. במרכז קיבל האלוף סקירה על האזור.

יעקב ברג, מנכ"ל היקב סיפר לערוץ 7 על היקב, "התחלנו בבציר ראשון בשנת 2003 עם 4,000 בקבוקים והיום אנו מייצרים בין 70,000 ל-80,000, לפני כשנה עברנו עם היקב למתחם של מרכז המבקרים, במרתף נמצא היקב ובקומה העליונה נמצא מרכז המבקרים שעתה נמצא בבפיתוח, ובקרוב יהווה מרכז מבקרים ממשי בו יספרו על הרקע ההסטורי של ההתיישבות בבנימין".

יקב פסגות זכה בפרסים רבים ברחבי העולם, לפני כחודשיים זכה היקב בתחרות 'ווינליס' היוקרתית בפריז בשתי מדליות זהב, "אנו מוכרים כיום יין לתשע מדינות ברחבי העולם ומתעסקים בעיקר ביצוא", מספר ברג.

ביקב מיוצרים כשבעה סוגים של יין בעיקר יינות יבשים ויין אחד מתוק בסגנון פורט, "אנו זוכים להערכה מקצועית רבה מאוד. בקרוב היינות שלנו יכנסו לכל הדיוטי פרי האמריקאי, זהו היין הישראלי הראשון שמיוצג ונמכר כיין לכלל העולם ולא רק ליהודים", ציין ברג.

על ביקור האלוף אמר, "האלוף עצמו חובב יין גדול, לפני כשבועיים הוא היה באיטליה בסיור יקבים. הוא אמר שאם הוא היה יודע על היקב - היה מטייל כאן ולא באיטליה".