מסתמנת פשרה בין האוצר לחינוך הדתי

ועדת החינוך של הכנסת דנה היום (שני) בקיצוץ העמוק בחינוך הציוני דתי. יו"ר הועדה, ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) אמר בפתח הישיבה כי "הבעיה שנוצרה היא בעיה ממלכתית, אנחנו לא עוסקים כאן במשהו פרטי או מפלגתי, לפי מה שהבנו הקיצוץ עומד להיות בסדר גודל של 100מיליון ₪".

אורלב הוסיף כי "הקיצוץ הוא בלתי מתקבל על הדעת וחמור מאוד, פוגעני והרסני. אני מקווה שהאמנה שראש הממשלה נתניהו חתם עליה ערב הבחירות בין הליכוד לבין הציונות הדתית, תיושם. יו"ר הועדה התייחס לכך שנציגי הממשלה לא הגיעו לדיון ואמר "אני רואה בזה חלק מהזלזול".

על פי פשרה המסתמנת בין משרדי האוצר והחינוך לראשי החינוך הדתי משרד האוצר יעביר לחינוך הציוני דתי סכום של 75 מיליון שקלים במקום 86 מיליון.

ניר אורבך, יו"ר הפורום של החינוך הדתי ציוני, בירך על המהלך אך הדגיש, "אנחנו מרגישים בזויים שאנחנו צריכים לבקש את מה שמגיע לנו".

במשרד האוצר אומרים כי אין, לפי שעה, כל סיכום בעניין ובשעות הקרובות יתקיים דיון בנושא. ח"כ דני דנון (הליכוד) אמר "חשוב לי מאוד הנושא. אני מאמין בו, זה עניין ציוני ערכי וחשוב לפתור את הבעיה לטובת עם ישראל". במשרד החינוך מקווים להגיע לפתרון ומסרו כי שר החינוך מנסה לסייע לעניין.