פעילויות יום וסיור עששיות בלילה בחצר תל-חי



בבוקרו של י"א באדר תר"פ פסק הגשם, שמש חורפית האירה פניה לצעירי תל-חי והפיגה מעט את המתח. אחדים יצאו לעבוד בשדות , אחרים נשארו לפקוח עין ולשמור... עם לילה, בבוץ הכבד, פינו המגינים את חבריהם ההרוגים והפצועים. לשונות האש, שבקעו מהחצר, האירו את השביל. תל-חי, סמל לעמידה יהודית אמיצה ועקשנית, עלתה בלהבות. הקרב הראשון על קביעת הגבולות בין יהודים לערבים הסתיים בכשלון יהודי כואב ... מאז, לא חדלים היהודים לשוב לתל-חי, עולים הנה לשאוב כח. מיד לאחר הקמת המדינה שוחזרה החצר ההיסטורית והיתה למרכז תרבות ומוזיאון. בי"א באדר תר"פ, 1.3.1920 נפלה תל-חי. לאחר הקמת המדינה שוחזרה החצר ההיסטורית כמרכז תרבות ומוזיאון. בחגיגות ה-60 נחנך העיצוב המחודש. לחדרי הבזלת הוחזר המראה המקורי ומערכת מיצגי מולטימדיה חדישים מספרת את סיפור הגבורה. 

ואכן התל חי, ועוד איך ! המוני ילדים בפעילות מרתקת, אלפי חיילים באים ללמוד ולהבין, רבבות – משפחות, קבוצות, תיירים – נוהרים לכאן לסיורים אירועים וימי פעילות, הולכים בדרכם של הראשונים ומגשימים את חלומם – חלום תל חי , כל הארץ לנו תל-חי.

סיור עששיות בלילה

ביקור בחצר ההיסטורית וטיול עששיות לאריה השואג. החצר של טרומפלדור וחבריו מתמלאת חיים. האתר שמגיש לכם ביום את הדרמה של י"א באדר במיצגי מולטימדיה חדישים, מציע עכשיו פעילות חדשה למשפחות בלילה.

הסיור מתקיים כל יום חמישי בשעה 20:00.

משך הטיול – כשעתיים וחצי. יש להרשם מראש.

קבוצות יכולות להזמין סיורים גם בלילות אחרים.

מקום המפגש: לפני שער הקמפוס המערבי (הישן) של מכללת תל-חי.

העלות: 40 ₪ למבוגר 30 ₪ לילד. מתאים לילדים מגיל 5 ומעלה.



פעילויות יום

לקהל הרחב

סיור מודרך במערכת המיצגים, צילום בבגדי חלוצים, משחקי אתגר, כתבי חידה, "חפש את המטמון" על "שביל ישראל", טיול בשביל הפצועים אל האריה השואג.

הדרכות לקהל הרחב בימים א’-ה’: 09:30, 11:00, 12:30, 14:00.

בימי ו’- 10:00, 11:00, 12:00



לקבוצות (בהזמנה מראש)

סיור מודרך במערכת המיצגים, טיול בשביל הפצועים אל האריה השואג, צילום בבגדי חלוצים, "המוציא לחם מן הארץ" - תהליך ייצור הלחם מהחריש ועד האפייה, משחקי אתגר, פעילות לימודית להכרת אורח החיים של החלוצים בגליל.

יום תל-חי - יום לבית ספר שלם או לשכבה, המשלב סיור מודרך בתצוגה החדשה עם סידרת פעילויות אטרקטיביות באתר תל חי ובשבילים המובילים אליו. היום מסתיים בטקס, בחצר או למרגלות ה"אריה השואג".

ימי עיון וסיור בנושאים: מנהיגות, גבורה, התיישבות ובטחון, מיתוסים, חיי יוסף טרומפלדור, צמיחתה של תרבות הזיכרון הישראלית.

שעות הפעילות בימים א’-ה’ 09:00 – 16:00



לבירורים והרשמה: 6951333 – 04