חיילים במאחז
חיילים במאחזפלאש 90

חיילי גדוד נחשון שהניפו שלט על גג בסיס צבאי באדוריים בדרום הר חברון עליו נכתב "גם נחשון לא מגרשים יהודים" בעקבות הריסת מבנים בישוב נגוהות, הושעו מתפקידיהם והם צפויים להישפט עוד היום בחטיבה. מדובר צה"ל נמסר כי "פעולת החיילים היא פסולה מהיסוד, נוגדת את ערכי הצבא וכל ניסיון לערב את צה"ל בדיון פוליטי אינו ראוי".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגיב להנפת שלט המחאה על גג בסיס באדוריים שבהר חברון ואמר כי "התנהגות של ברק דוחקת את החיילים לפינה וכשלא מדובר באירוע נקודתי שר הביטחון צריך לעשות חשבון נפש ולחדול מלהפוך את הצבא לזרוע פוליטית העוסקת בגירוש יהודים מבתיהם".

פעיל הימין, איתמר בן גביר, מסר בתגובה כי "לצערי שר הביטחון, אהוד ברק, מפורר את הצבא. עליו לחדול ממעשיו ולקיים חשבון נפש". ארגון חומש תחילה מסר בתגובה כי "המלחמות הפוליטיות הפנימיות של מפלגת העבודה ממשיכות לפורר את צה"ל. על ראש הממשלה לפטר את שר הביטחון שממשיך לספסר בחיילי צה"ל למשימות פוליטיות נגד יהודים לפלג פעם אחר פעם את הצבא".

לפני כשבועיים הגיעה לשיאה התסיסה הפנימית והזעם בקרב חיילי גדוד שמשון ובני משפחותיהם בעקבות ריבוי הפינויים שמבצע הגדוד בחומש בימי חול ובשבתות, לעיתים תוך אלימות. חיילי פלוגת הטירונים של גדוד שמשון סיימו את פרק הטירונות בהשבעה חגיגית בכותל בהשתתפות בני משפחותיהם ומאות רבות של אורחים. בעיצומו של טקס ההשבעה, כשמפקד חטיבת כפיר פתח בנאום המח"ט, הניפו חיילי מחלקה שלטים נגד הפינויים שמבצע הגדוד בחומש.



בשלטים נכתב, בין השאר: "גדוד שמשון לא מפנה בחומש". במקביל הניפו בני משפחותיהם וחבריהם שבקהל שלטים דומים. במוצאי השבת האחרונה התקיימה קבלת פנים חגיגית למניפי השלטים חיילים שמשון אריה ארבוס ואחיה עובדיה לאחר שמפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה אורן אבמן, הדיח את שני הטירונים וגזר עליהם 20 ימי מחבוש בפועל.