גלעד שליט
גלעד שליט

לצד הדיווחים הגוברים על עסקה ההולכת ונרקמת לשחרורו של גלעד שליט מספר היום ביומן ערוץ 7 מנהל ארגון 'אלמגור', סא"ל במיל. מאיר אינדור, על שיחה שקיים עם מקור בכיר במערכת המדינית שקבע באוזניו כי אכן העסקה קרובה מתמיד.

"הוא אמר לי "לצערכם, מותר לכם לדאוג. הפעם זה רציני. יש התקדמות לעסקה" ", מספר אינדור וקובע כי מדובר במקור מהימן מתוך מה שהוא מגדיר 'ליבת המערכת'. הוא מוסיף ומדגיש כי מזה זמן מקיים המקור המדובר קשר עמו ועד כה כל דיווחיו היו מהימנים.

בהתייחסו לדברים אומר אינדור כי במהלך הצפוי להתבצע "נתניהו מבצע פליק פלאק לאחור ממשנתו הסדורה שאותה שטח בפני אישית". אינדור מספר על שני מפגשים שהיו לו באחרונה עם נתניהו, ובשניהם ביקר את עמדת הממשלה הקודמת וההסכמות שאליהן הגיעה בפרשת גלעד שליט.

"השיחה הראשונה הייתה לפני הבחירות. נפגשנו לעשרים דקות. שאלתי אותו למה הוא לא מצטרף למאבק נגד העסקה של אולמרט. הוא אמר שזה לא מעשי כעת ובבוא השעה הוא יצטרף. הוא אמר לי 'אתה יודע איך אחי נהרג', התכוון לאנטבה כמובן, והביע תמיכה בדרך ההתקפית. הוא אמר שכשיהיה ראש ממשלה יפעל בצורה אחרת".

השיחה השנייה שקיימו השניים התקיימה בישיבת מרכז הרב שם אמר נתניהו שהוא זוכר את שיחתם הראשונה והביע עמדות דומות, אך לדברי אינדור יועצו של נתניהו אמר לו כבר אז ש"אל תצפה לגדולות".

"היועץ הזה צדק. נתניהו נכנע ללחץ של מטה שליט והתחיל את המו"מ מהנקודה שבה הופסק על ידי אולמרט", אומר אינדור ומוסיף קביעה ולפיה נתניהו לחיץ הרבה יותר מקודמו ומושפע הרבה יותר מקודמו מעמדות התקשורת.

במידה ואכן יתממשו הדיווחים צפויה ישראל לשחרר כאלף וארבע מאות מחבלים ובהם רבים עם דם על ידיהם. זאת בשלושה שלבים. כפי שהיה בעבר גם הפעם מתכוון אינדור לעתור לבית המשפט בדרישה לבטל את העסקה או למנוע שחרורם של מחבלים אלה ואחרים. לטעמו לא מדובר במהלך סרק, אלא במהלך דרוש, אפילו לנתניהו עצמו.

"הזירה המשפטית היא פלטפורמה ציבורית לומר את הדברים", אומר אינדור ומספר כי בעבר אמר שר המשפטים דניאל פרידמן, כי אם לא היה קיים ארגון אלמגור היה צריך להמציא אותו כדי שממשלת ישראל תוכל להציג בעולם את הלחץ הפנימי בו היא נמצאת.

עם זאת הוא קובע כי היו מספר אירועים בהם עתירות לבית המשפט הובילו להצלחה במניעת שחרורו של מחבל כזה או אחר. "כל שם שאנחנו משאירים בכלא הוא הצלחה", הוא אומר ומספר על אחת העתירות בהן חבר אליו הרב פליקס, ולאחר שנדחתה העתירה הטיח הרב פליקס שאינו מוכן לבוא שוב לבית המשפט. נציג המדינה בעתירה חש אליו והבהיר לו שבעקבות העתירה נבדקה שוב רשימת המשוחררים בפינצטה, כהגדרתו, ורבים מהמחבלים שנכללו ברשימת המשתחררים הראשונית הוצאו ממנה. זאת לבד מהעובדה ש"כל יום שהם בכלא הוא הישג".

באשר לעסקה הנרקמת כעת קובע אינדור כי נתניהו מבצע מהלך מסוכן וראשוני מסוגו, שכן עד כה לא שוחררו מאז עסקת ג'יבריל מחבלים עם דם על הידיים ואילו כעת מהלך כזה עומד להתרחש. "נתניהו מוביל למהלכים דרסטיים ולכניעה מוחלטת", הוא קובע.

דיווח: עסקת שליט תושלם בתוך מספר ימים

בכיר בחמאס: שליט ישוחרר בקרוב