הרס הבית בנגוהות
הרס הבית בנגוהות

העיסוק התקשורתי הרב במחאת חיילי נחשון נגד פינוי והרס ישובים העלימה מהעין הציבורית את המניע למחאת השלט ההוא – הרס שני בתים בישוב נגוהות. ביומן ערוץ 7 ביקשנו להתעדכן אצל יהודית בן דוד, שביתה הוא אחד מאותם שנהרסו, על אירועי אותו יום והאירועים מאז.

בן דוד שהגיעה לנגוהות לפני 12 שנים עם בעלה מיד לאחר נישואיהם מספרת כיצד מאז חסכו את מעט הכסף שיכלו לצורך הקמת ביתם ולפני כשנתיים החליטו להקים אותו סמוך לשטח החקלאי שבין שלוש הגבעות המרכיבות את נגוהות. בשטח זה מצוי כרם הענבים של משפחת בן דוד והקמת הבית בסמוך אליו אפשרה שמירה מתמדת על המקום, כאשר עד לבניית הבית סבלו היא ובעלה ממכת גניבות של ציוד חקלאי ומתכת מצידם של ערביי הכפרים הסמוכים.

במרוצת השנים נולדו במשפחת בן דוד שישה ילדים והבית בן שתי הקומות העניק להם גם מענה לצרכיהם המשפחתיים. זאת כאשר לצד הצורך הבסיסי במגורים ביקשו להשקיע במקום שתהיה בו תרומה לבניית וחיזוק ההתיישבות.

על המהלכים שקדמו להקמת ביתם היא מספרת: "הגשנו תכניות כמו בכל מקום מתוקן, אבל אמרו לנו שהיום לא חותמים על שום דבר בנגוהות. הוצא צו הריסה. אנחנו מכירים את הריטואל הזה אבל אין לנו אפשרות אחרת. המשפחה גדלה. הישוב גדל".

בבניית הבית שנהרס השקיעו משפחת בן דוד סכום של 350 אלף שקלים וכעת "אנחנו מתחילים הכול מהתחלה. אנחנו לא אילי הון. בעלי עובד משרד החינוך, אני עקרת בית. חסכנו הרבה שנים את הכסף הזה".

כעת מתגוררת משפחת בן דוד בקראוון שבאחת הגבעות של נגוהות כשתקוותם היא לשוב לבניית ביתם מחדש בדיוק במקום בו נהרס קודמו. "אנחנו רוצים לחזור. אנחנו יודעים שלא נוכל לגור באותה רמת פינוק שחיינו בה, אבל הרוח נשארה והחשיבות הוכפלה", היא אומרת ומספרת על שובה של מכת הגניבות מאז נהרס ביתם והם נאלצים להתגורר במרחק מהכרם. "ביום שני הייתה ההריסה. ביום חמישי גנבו את עמודי העירוב. ביום שישי שמנו עמודים חדשים. בנינו אוהל במקום אבל קשה לעבור עם שישה ילדים להתגורר באוהל, אז אנחנו מחזיקים שם כלבי שמירה, מתנדבים באים ועוזרים ואנחנו מגיעים כל יום למקום כשהשאיפה היא לחזור כי אם לא נהיה במקום תושבים ערבים יגיעו", היא אומרת ומספרת על התפשטות הבניה הערבית בגבעות שמסביב, "פעם על גבעה אחת היו ארבעה בתים של ערבים היום יש ארבעים..."

בימים אלה מקיימים מקורבים למשפחת בן דוד מבצע התרמה ואיסוף כספים לקראת השיבה המחודשת למקום.

לתרומות: 052-4295557 מרים