קצין מג"ב טל ימיני יועמד לדין משמעתי בעקבות תקיפתו של מפגין "כתום" ליד מחנה חורון בשומרון.

לפני כארבעה חודשים – בכ"ח בתמוז, 20 ביולי, צולם קצין המג"ב טל ימיני במצלמתו של יונתן קלרמן, כשהוא תוקף באכזריות בחור צעיר ליד מחנה חורון בשומרון, מפיל אותו ארצה ואז מועך ודוחף את אפו ועיניו של הצעיר, למרות שלא הביע כל התנגדות ולא פעל כלל באלימות. הצעיר  נעצר, והואשם כמובן בתקיפת שוטר. ואולם, הסרט המתעד את התקיפה הוצג כבר למחרת היום בפני שופטת בית משפט השלום בכפר סבא נאוה בכור, אשר שחררה את העצור ללא תנאי, תוך שהיא מציינת "התרשמתי כי דוקא החשוד הוא שהיה נתון להתייחסות לא מידתית על ידי אלה שניסו לעצרו".

התלונה, שהוגשה למח"ש באמצעות ארגון זכויות האדם ביש"ע, בצירוף הסרט, העדויות והמסמכים הרפואיים של הצעיר המותקף, הביאה להחלטה להעמיד את הקצין טל ימיני לדין משמעתי, בגין עבירה של שימוש בכח שלא כדין. הארגון ימשיך ללוות את הצעיר שנפגע, עד למיצוי כל ההליכים המשפטיים מול הקצין האלים.

בוועד מתיישבי השומרון ברכו על החלטת מח"ש, ודרשו להרחיק את הקצין באופן מיידי מפעילות באזור השומרון. יוסי דגן, מוועד המתיישבים, ציין כי מדובר בקצין אלים באופן סדרתי, שהיה מעורב גם בתקיפתו של חבר הכנסת מיכאל בן ארי, ובעוד מקרים רבים. השארתו בגזרה בתפקיד פיקודי עלולה לגרום לציבור לחשוב שהאלימות הקשה והסדרתית היא רוח המפקד.

גם בארגון זכויות האדם ביש"ע חידשו את הפנייה שנשלחה מייד לאחר הארוע האלים למפקד מג"ב. במכתב שנשלח לניצב ישראל יצחק נכתב "אנו נתקלים בלא-מעט מקרים של אלימות בין שורות מג"ב, בהם המפקדים הם הבעיה ולא הפתרון. אחד מהם הוא ללא ספק המקרה של הקצין טל ימיני. אם במקרים כאלה המפקד אינו מושעה הרי שהתנהגותו החמורה מחלחלת עד אחרון הלוחמים. בדקנו ומצאנו שבמקרים מקבילים של פגיעה בפלשתינים – ההשעיה היא מיידית. אפליה זו אינה במקומה ומשדרת מסר חמור ללוחמים", אומרים בארגון.

תמונות נוספות המתעדות את התקיפה: