ניצחו
ניצחוצילום: פלאש 90

לעתים קשה, בשיקולי החשיבות, להבין מהן הידיעות אשר תופסות אצלנו כותרות, ומה הידיעות שנדחקות לְשׁוּלֵי העיתון וכלל לא מופיעות בשידורי הטלויזיה והרדיו.

אקח כדוגמא עיתון רב-תפוצה כמו "ישראל היום". ביום 18.11.2009 התפרסמה ידיעה שולית בעיתון זה, בעמוד 7 למטה מופיעה כותרת בזו הלשון: "נבטים: כביש הגישה נסגר בלילה מחשש לפגיעת בדואים". בגוף הידיעה פורט כי מפקד הבסיס הורה על סגירת הכביש לבסיס חיל-האויר בנבטים לתנועת חיילים בלילה, מחשש לשלומם, לאחר שלפני כחודש כמה קצינים שיצאו מהבסיס בשעות לילה נתקלו במחסומי אבנים ודוקרנים. קראתי, וחזרתי וקראתי, כי לא האמנתי למראה עיני: זהו צה"ל? זה קורה בתוך מדינת ישראל הריבונית? אולי ראוי לקרוא לחטיבות גבעתי וגולני על-מנת שיקצו פלוגת סיור "לפתיחת צירים" כפי שהיה נהוג בלבנון? אולי גם ראוי לאבטח את הסיור בטנק או שניים?

אתם מבינים מה כתוב כאן? זהו כשלון מחפיר של המשטרה, השב"כ, ולא נעים לאמר: גם של צה"ל.

מזה שנים מתלוננים נהגים בנגב כי הם נתקלים בהתנכלויות שונות של צעירים בדואים, אם בהנחת אבנים ומסמרים בכביש ואם בנסיונות להסיט רכב מהכביש תוך שימוש ברכב אחר. בעיקר התלוננו על כך נשים שנהגו בשעת חשיכה לבדן. המשטרה לא עשתה מאומה, וזו שערוריה כשלעצמה, אך עתה נחסם בסיס של חיל האויר ?! כאשר יזדקקו לטייס בלילה האם ישלחו הליקופטר להביאו?

ומה יהא בזמן מלחמה? האם אלוף-משנה בצה"ל הרים ידיים?

אנו כבר מכירים את התגובה הצפויה ממנהיגי הבדואים: "זה רק מעשי-ילדים" ומיד יוסיפו האשמה: "זה היהודים אשמים, והממשלה, אין להם עבודה, הם משועממים ועושים שטויות". ובכן- לא מדובר בשטויות אלא בבטחון המדינה, בעֲלִיבוּת וכניעה של הזרוע החזקה ביותר של צה"ל, ופשיטת-רגל של המשטרה. נכון: הצבא אינו יכול לשלוח כוחות צבאיים לכפות חוק וסדר על אזרחים, אך הצבא היה חייב להפעיל לחץ עצום על המשטרה לפתרון מהיר ויסודי של הבעיה, ואם אין למשטרה די אמצעים- לספק לה גיבוי לוגיסטי בכח אדם וכלי-רכב..  בודאי לא להורות על סגירת כביש גישה לבסיס!.

אם צה"ל נכנע כה מהר לבריונות מה יגידו האזרחים? ככתוב: "אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר?".

סגירתו לעת לילה שבסיס צה"לי של "חיל האוויר החזק ביותר במזרח התיכון" חייבת לטרוד שינה מעיני כולנו. אולי בא הזמן לערוך אלו חילופי גברי בצמרת המשטרה והשב"כ?