נאמן: להפוך ההלכה לחוק מחייב


(באדיבות שרלייב ואתר ישיבה)

שר המשפטים, יעקב נאמן, אומר כי משפט התורה צריך להיות המשפט המחייב במדינת ישראל, "להפוך את משפט התורה למחייב במדינת ישראל, זו באמת הדרך הראויה להנחיל לנו את משפט התורה - צעד אחר צעד".



בכנס דיני ממונות בירושלים הוסיף "יש להחזיר למדינת ישראל את מורשת האבות, את דברי התורה הראשונים והאחרונים שבהם יש פתרון מלא לכל השאלות שאנו עוסקים בהן. להחזיר עטרה ליושנה במהרה בימינו אמן".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) תוקף הבוקר בחריפות את דבריו של שר המשפטים נאמן, "נאמן חושף את דעותיו האמיתיות על עתיד המדינה" אומר ח"כ הורוביץ, "רבנים יחליפו את השופטים, אישה תהיה פסולה לעדות, הדמוקרטיה תושלח לפח וישראל תהפוך למדינת הלכה. זה חזון מעורר חלחלה שיציב את ישראל בלב העולם השלישי".

ח"כ הורוביץ קרא לראש הממשלה נתניהו ולשרי הממשלה – דתיים וחילונים כאחד – להתנער מדברי נאמן שעומדים בניגוד מוחלט לערכי מדינת ישראל והציונות.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני התייחסה הבוקר להצעתו של שר המשפטים ואמרה "הדברים צריכים להטריד כל אזרח שאכפת לו מה יקרה במדינת ישראל ובדמוקרטיה שלנו. הרעיון להחליף את החוק הישראלי בהלכות התורה, הוא רעיון שמחזיר אותנו לתקופות בהן דובר במונחים של מדינת הלכה".



"אני מכבדת מאוד את המסורת –  המדינה הזו היא בית לאומי לעם היהודי. ישנה משמעות לאומית לנושא הזה – זה קשור לסמלים של מדינת ישראל, חוק השבות כסעיף ראשון בחוקה עתידית. אך בהחלט לא כפייה של ההלכה על אורח החיים בישראל. לא למונופול פוליטי לעניין היהודי למפלגות החרדיות והחלה של ההלכה על מערכת המשפט. המשמעות הינה הפקעת העניין היהודי מהרוב, שחשוב לו קיומה של ישראל כמדינה יהודית. אנחנו נחזור להיות קטבים הנאבקים זה בזה על מאפייניה של המדינה. ניתן לשלב הערכים והמסורת בלי כפייה דתית, בלי כפייה על מערכת המשפט, בלי פגיעה בנשים, עם הקלה בהליכי הגיור", הוסיפה לבני.

יו"ר 'הבית היהודי', שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ התייחס לדבריו של שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן ואמר "אני מברך את השר נאמן על כוונתו לבסס את המערכת המשפטית בישראל על אדני המשפט העברי ולהכניס בה נשמה יהודית. אין לאף אחד סיבה לחשוש מהשר נאמן, שמשלב באישיותו את ערכי הדת והפלורליזם, אבל יש לחשוש ממערכת משפטית שאינה מייצגת כיום נאמנה את מגוון הדעות בעם ישראל".

הכנס משודר בשידור וידאו חי באתר ישיבה