כינוס איגוד ישיבות ההסדר
כינוס איגוד ישיבות ההסדרצילום: חזקי עזרא

האם יתכן שהקונצנזוס שהושג בישיבת ראשי ישיבות ההסדר אינו מלא? ראש ישיבת ערד, הרב ינון אילני, מתרגם את ההצהרה שהשמיע ביום כינוס ראשי הישיבות למעשים, ומשגר מכתב לראשי איגוד ישיבות ההסדר, בו הוא מבקש מהם לאפשר לישיבתו לפרוש מהאיגוד ולהביא לביטול אישור ההסדר שניתן לישיבה, את הבקשה הוא מסביר וכותב: "מאחר שכנראה איני מבין את ההחלטה שהתקבלה בפורום המכובד של כל ראשי הישיבות שליט"א, הרי שלצערי הרב, ולמרות המחיר הכבד לישיבה בערד אינני יכול להיות שותף לדברים שאינני מבין".

הרב אילני, שלא השתתף בכינוס ראשי הישיבות שנערך בתחילת השבוע, מזכיר את התבטאותו של דובר האיגוד, הרב דוד סתיו, בכלי התקשורת, לפיה "האיגוד מחויב להוראות החוק ולחוקי תורת ישראל ועדיין לא החליט כיצד לעשות את השילוב ביניהם". הרב אילני תוהה, "אם ראשי הישיבות אינם יכולים להחליט על השילוב הראוי מה אפשר לצפות מהחייל הפשוט?  מדוע לא לומר בבירור "אנו נאמנים למדינה ולחוקיה כל עוד הם לא סותרים את דברי תורתנו הקדושה, וכל חוק המנוגד לתורה הוא בלתי חוקי בעליל"?".

הרב אילני קובע במכתב, כי "לא יתכן שממשלת ישראל תטיל תפקידים פוליטיים המנוגדים להלכה על חיילים, והחיילים יישארו אדישים.  לכן מי שגורמת להתפרצות הפגנות בצבא היא הממשלה ועל כך יש למחות.  לענ"ד עדיף שהרבנים יעשו זאת ולא החיילים הפשוטים, אך מאחר ואנו, הרבנים, לא השמענו את דעתנו בצורה ברורה דיה התלמידים מתפרצים ב"עזות דקדושה" ועושים את מלאכתנו".

לדבריו, "הקריאה למניעת הפגנות בצבא לא יכירנה מקומה בשעה זו, ובייחוד כאשר אנו עומדים בפתחה של מערכה על עצם קיום הישובים ביהודה ושומרון כפי שפורסם בימים האחרונים, וההתייחסות למתיישבים היא כאל אויבים ממש, עד שלדאבוני אינני יכול להיות בטוח שלא תינתן פקודה לירות במתנגדים לביצוע צווי הריסה".

המידע הראשוני הגיע באמצעות המייל האדום