הרב שפירא
הרב שפירא

הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב בירושלים, ביקר השבוע את יהונתן פולארד בתאו בבית הסוהר. אל הרב התלוו הרב פסח לרנר, סגן נשיא הוועד הלאומי של 'יאנג איזראל', ואישים יהודיים אחרים.



הרב שפירא שהה בתאו של פולארד במשך יותר משעתיים ומצא כי הוא מעודכן בנעשה בישראל. הרב העיד על עצמו אחר כך כי "הופתע ושמח" לגלות כי גם לאחר כל שנות המאסר בהן שהה בחברת רוצחים וסבל מהתעללות נוראה, פולארד "צלול ומלא מחשבות" על נושאים שונים. הרב אמר כי ניהל שיחות מעמיקות עם האסיר המפורסם, שרבים בישראל רואים בו אחד מגיבוריה הגדולים.



יהונתן פולארד אמר שהוא מודאג מאירועים בישראל, וכי חש מצוקה גדולה במיוחד לגבי ההתנתקות ב-2005 ולגבי רציחתם של שמונה תלמידים בישיבת מרכז הרב ב-2008. פולארד אמר כי אינו מבין מדוע מדינת ישראל לא הגיבה באופן חריף יותר לגבי הטבח במרכז הרב. הוא התעניין בשלומן של המשפחות השכולות ואיחל להן שלא ידעו צער. יהונתן פולארד אף אמר כי הוא מתפלל להחלמתו של הרב מרדכי אליהו שליט"א.



פולארד ומבקריו שרו יחדיו מספר שירים שהולחנו ע"י הרב שלמה קרליבך, אשר תאמו את הרגע והמקום: “למען אחי ורעי", “אשא עיני" ו"לשנה הבאה בירושלים". הרב שפירא סיפר למקורביו כי פולארד מחזיק בתאו מאמרים מערוץ 7.



הרב בירך את פולארד בברכת הכהנים טרם נפרד ממנו לשלום.

יהונתן פולארד נכלא ב-1985 אחרי שסוכני ארה"ב גילו כי הוא העביר מסמכים סודיים למדינת ישראל. המסמכים הללו, כך דווח לאחר מכן, סייעו לישראל להתגונן מפני איומי נשק להשמדה המונית שפותח במדינות ערב, ומול איומי טרור.